کد خبر: 681818
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
مدیرکل اوقاف لرستان:
مدیرکل اوقاف لرستان از برگزاری همایش رهروان حضرت زینب در 12 محرم خبرداد.
بهروج

به گزارش خبرنگار جوان از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان، صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه، گفت: برنامه های اوقاف در ایام محرم در دهه نخست ماه محرم و دهه آخر ماه صفر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی در آستانه عملیاتی شدن است، عنوان داشت: هدف از اجرای این طرح تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که هدف از اجرای این برنامه ها تجدید میثاق با شعارهای امام حسین(ع) در صحرای کربلا است، بیان داشت: هدف ما در اجرایی این برنامه ها برپایی عزای امام حسین(ع) است.

وی در ادامه با بیان این که همایش رهروان حضرت زینب(س) 12 محرم در بقعه متبرکه زید بن علی خرم آباد برگزار می شود، افزود: این همایش ویژه بانوان است.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این که همکاری روحانیان در اجرای طرح بصیرت عاشورایی بسیار اثر گذار است، یادآور شد: 200 مبلغ از استان قم برای همکاری با اوقاف لرستان به بقاع متبرکه و مناطق محروم این استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به حضور روحانیان بومی و غیر بومی در امام زادگان لرستان در ایام محرم، عنوان داشت: روحانیان با حضور در خیمه های معرفت، دین رسول خدا و سید شهدا را تبلیغ و تبیین می کنند.

مدیر کل اوقاف لرستان در ادامه تصریح کرد: روحانیان در بقاع متبرکه در این ایام تبلیغ فرهنگ قرآن، فرهنگ وقف، مشاوره خانواده، بیان احکام، تبیین شعار سال، اقامه نماز ظهر تاسوا و عاشورا را برعهده دارند. 

وی با اشاره به این که ویژه برنامه های دهه نخست محرم در 66 بقعه متبرکه لرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این بقاع متبرکه ستاد حضرت سید شهدا را در راستای اجرای بهتر برنامه ها در ایام محرم تشکیل داده اند.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که این ستادها از روز یکشنبه 27 مهرماه جاری، فعالیت خویش را آغاز کرده اند، تأکید کرد: متولیان باید توجه داشته باشند به خوبی بتوان به استقبال بزرگ ترین حادثه تاریخ رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار