کد خبر: 974505
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
سرویس ایران جوان آنلاین: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد شهر زنجان دارای شبکه فاضلاب است ولی حدود ۵۰ درصد مشترکان دارای انشعاب فاضلاب هستند که این عامل موجب نامتوازنی در این سیستم شده است.
علیرضا جزءقاسمی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه طرح تصفیه‌خانه شهر زنجان در سال ۱۳۷۱ تصویب و عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۷۴ آغاز و از سال ۱۳۸۱ ساخت تصفیه‌خانه شروع شده و این تصفیه‌خانه در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید، گفت: تاکنون ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده و برای این پروژه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.
وی از پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه تصفیه‌خانه هم خبر داد و تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است. همچنین در شش ماهه نخست سال‌جاری ۱۴ کیلومتر شبکه در زنجان احداث شده است.
جزءقاسمی تعداد مشترکان متصل به فاضلاب زنجان را ۸۲ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند و با وجود اینکه قریب به ۷۰ درصد شهر زنجان دارای شبکه فاضلاب است ولی حدود ۵۰ درصد مشترکان دارای انشعاب فاضلاب هستند که عوامل فرهنگی را می‌توان یکی از دلایل پایین بودن انشعاب فاضلاب شهری در زنجان دانست.
وی اظهار کرد: امسال این شرکت ۲۷ پروژه آب‌رسانی را با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در شهر‌های استان زنجان اجرا می‌کند. برای اجرای پروژه‌های عمرانی شرکت آب و فاضلاب ۶۱۱ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب طرح‌های ملی با ویژگی استانی و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تصویب شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، خاطرنشان کرد: طرح‌های ملی با ویژگی استانی شرکت آب و فاضلاب در شهر‌های استان زنجان شامل ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر‌های زنجان، خرمدره، دندی، زرین‌آباد و طرح آب‌رسانی به شهر‌های زنجان، ابهر و خرمدره است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار