سرويس ايران جوان آنلاين: از آنجا که اردبیل درکریدور غرب به شرق قرار دارد لذا به قطار سریعالسیر مجهز میشود که در ردیف بودجه سال آینده این طرح مورد توجه قرار گرفته است.
صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اردبیل صاحب قطار سریعالسیر میشود، گفت: استان اردبیل با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان نتوانسته است از این همجواری استفاده کند و به همین دلیل شایسته است به کریدور ملی و بینالمللی وصل شده و جایگاه تجارت خودمان را احیا کنیم. وی به تاریخ این دیار و اهمیت احیای جاده ابریشم در بهرهمندی از مزایای کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره گذشته مجلس در همین بازار قول دادم که این کریدور را برای استان احیا کنیم که بخش مهمی از این کار به نتیجه رسیده است. نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس دهم راهآهن اردبیل – میانه را که کریدور خاموش شده بود، در اولویت دولت قرار دادند تا با اتصال این خط ریلی به شمال استان و اتصال به کریدور قفقاز امکان تبادل کالا از خلیج فارس تا کشورهای آسیای میانه فراهم آید. بدری بیان کرد: راهآهن اردبیل علاوه بر بهرهمندی از اعتبارات ملی از ردیف فاینانس داخلی برخوردار شده و امیدواریم با افتتاح آن در سال آینده و ادامه این مسیر تا پارسآباد فرصت توسعه تجارت برای این استان فراهم آید. وی از اتصال اردبیل به خطریلی سریعالسیر ارومیه – تبریز – اردبیل به عنوان زنجیره بهم پیوسته شمالغرب خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده اعتبار خاص برای این پروژه تأمین خواهد شد. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: در کنار خطوط ریلی با افزایش اعتبارات حوزه راهها چهارخطه اردبیل– مشگینشهر، نیر – سراب، اردبیل – سرچم و نمین – آستارا هدفگذاری شده تا ترانزیت کالاها و حمل و نقل جادهای به سهولت انجام شود. بدری با اشاره به اینکه خطوط ریلی به دلیل دارا بودن دو ویژگی مهم از جمله امنیت و ارزانی میتواند نقش مهمی در زمینه صادرات بازی کند تصریح کرد: این دو ویژگی مهم در کنار توسعه و رونق اشتغال و درآمدزایی موجب شده تا اجرای این طرح با شدت مورد استقبال مردم و مسئولان استان قرار بگیرد.