سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، ارسال پیامک از سوی بانکها برای مشتریان برای اعلام وضعیت بانکی کارتهای آنها از چند سال گذشته با دریافت کارمزد همراه بوده است، به طوری که پیش از این در مقطعی سالانه ۱۰هزار تومان و در ادامه ۱۲هزار تومان تعیین شده بود که به صورت یکجا یا در دو بخش از حساب مشتری کسر میشد.
اما این روزها ارسال پیامک به مشتریان در رابطه با هزینه سرویس پیامک بانکی از مبلغ ۱۵هزار تومانی حکایت دارد که اعلام شده از هفته آینده از حسابها کسر خواهد شد و در صورتی که مشتری موجودی کافی نداشته باشد، به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است. محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانکهای خصوصی در این رابطه گفت: واقعیت این است این رقم براساس افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات از بانکها افزایش یافته است.
دبیر کانون بانکهای خصوصی با اشاره به آخرین بررسیای که در رابطه با پیامکهای ارسالی و هزینه آن در سال گذشته صورت گرفته است، افزود: این در حالی است که مشخص شد هزینه ارسال پیامک هر کارت بانکی به طور متوسط ۲۰هزار تومان است که البته برای برخی کاربران کمتر و برای برخی از جمله کسبه بسیار بیشتر است، از این رو طی توافق بین بانکها، قرار شد تا هزینه ارسال پیامک به مشتریان تا حدودی افزایش یابد که توافق بر ۱۵هزار تومان بود.
به گفته وی، این ۱۵هزار تومان را بانکها به صورت یکجا یا برخی در قالب دو مبلغ ۷ هزارو ۵۰۰ تومان به صورت شش ماه یکبار از حساب مشتری کسر خواهند کرد.