سرویس جامعه جوان آنلاین: در تاریخ چهاردهم آذر ماه که به خاطر انجام کاری به قم سفر کردهبودم با تماس دوستان جهت حضور در یک جلسه مهم باید به تهران بر میگشتم. به خاطر محدودیتهای رفت و آمدی از بردن خودروی شخصی خودداری کردهبودم و به همین خاطر برای بازگشت به علت اینکه ساعت حرکت قطار دیرتر بود، تصمیم گرفتم از تاکسیهای «ماکسیم» استفاده کنم. با اعلام اینکه عجله دارم، مبلغی را به نرخ معمولی خود اضافه کرده و تا تهران ۱۷۷ هزار تومان کرایه درخواست کرد.
چون پسرم هم همراهم بود، قبول کردم و به سمت تهران حرکت کردیم. در نزدیکیهای فرودگاه امام خمینی (ره) راننده برای سوختگیری به پمپ گاز رفت، اما حدود ۲۰ دقیقه در صف ایستاد تا مخزن خود را پر کند. بعد از اینکه کارش تمام شد به آرامی به راننده گفتم: «من عجله داشتم که ماکسیم را انتخاب کردم، شما باید قبل از حرکت ماشین را آماده میکردید.» با این حرف، راننده در کنار اتوبان ترمز کرد و گفت: «باید پیاده شوید و دیگر حرکت نمیکنم»!
راننده ما را در میانه راه، وسط اتوبان و در بدترین شرایط کرونایی که به ندرت خودرویی در اتوبان به چشم میخورد، از ماشین پیاده کرد. با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و با حضور آنها هم راننده گفت نهتنها حرکت نمیکنم، بلکه وسایل و ساکمان را هم گرو نگه داشت و گفت باید کرایه را پرداخت کنیم. من مانده بودم و پسر ۱۰ سالهام در وسط اتوبان تهران- قم. بعد از صورتجلسه کردن این اتفاق، راننده ۱۲۰ هزار تومان گرفت تا وسایلمان را پس بدهد. از نیروها و مأموران پلیس قدردانم که برای ما تاکسی گرفتند تا حداقل تا فرودگاه امام خمینی برسیم و بعد بتوانیم از آنجا با خودروی دیگری به تهران برویم.
بعد از یک سفر هفت ساعته به تهران رسیدیم و جلسه بسیار مهم را هم از دست دادم. در تماس با مدیر ماکسیم در قم، ایشان با بیتفاوتی پاسخی دادند که میشد علت رفتار راننده را در بیتفاوتیهای مدیرش نسبت به عملکرد زیرمجموعه دانست. تصمیم گرفتم با بخش ارتباطات مشتریان ماکسیم تماس بگیرم و مسئله را اعلام کنم تا حداقل بدانند چه رانندگان و مدیران بیتعهدی در این مجموعه مشغول به کار هستند. شماره ۱۶۱۱ اصلاً پاسخگویی نداشت و بعد از چندین ساعت تماس مدام، بالاخره گوشی برداشته شد. شکایت ما را ثبت کردند و گفتند بعد از رسیدگی نتیجه اعلام میشود. چند روز گذشت و خبری از نتیجه نشد. دوباره با ۱۶۱۱ تماس گرفتیم، اینبار شمارهای در تهران را دادند تا از آن طریق شکایت پیگیری شود. البته اعلام شد، شکایات به ترتیب رسیدگی میشود. دو هفته از آن اتفاق میگذرد و هنوز نوبت شکایت ما نشده تا مسئولان ماکسیم رسیدگی کنند! البته با این عملکرد و نوع برخورد و خدماتی که از طرف این مجموعه ارائه میشود، میتوان به میزان شکایات و ازدحام نارضایتیها پی برد و به آنها حق داد.
ولی از مسئولان ماکسیم سؤال دارم که رانندگانتان در کجا و نزد چه کسی آموزش دیدهاند که میتوانند مسافرانشان را در میانه راه رها کنند و وسایلش را گرو نگه دارند تا در برابر کار انجام نداده کرایه بگیرند؟ آیا برنامه ماکسیم یکبار استفاده از مسافران و بریدن گوش آنهاست و تمام؟!
(اطلاعات راننده و پلاک خودرو در روزنامه محفوظ است.)