کد خبر: 1039364
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
فرماندار هشترود گفت: توسعه شهرستان در گرو راه‌اندازی زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی است.

امین امینیان در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه هشترود اظهار داشت: متاسفانه سالهاست که گندم هشترود بدون فرآوری و ارزش افزوده با قیمت نهایت ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد و تنها تغییر ایجاد شده، تولید آرد از این محصول توسط واحد خصوصی با ظرفیت بسیار محدود بوده که در مرحله اولیه تکمیل زنجیره فرآوری و تولید است.

وی تاکید کرد: این آرد در سطح شهرستان باید به محصول ارزشمند صادراتی تبدیل شود؛ همچنین علوفه تولیدی در پایاب سد سهند باید در مجتمع‌های دامپروری شهرستان مورد استفاده قرار بگیرد و کشتارگاه و کارخانه‌های تولید لبنیاتی در این مجتمع‌ها راه‌اندازی شود تا شاهد رشد اقتصادی و تاثیر چشمگیر و واقعی کشاورزی بر توسعه شهرستان باشیم.

«امینیان» با تاکید بر اینکه ۱.۸۵ درصد مکانیزاسیون برای کشاورزی هشترود رقم قابل توجهی نیست، اضافه کرد: شیوه کشاورزی رایج در هشترود به لحاظ اقتصادی، مناسب یک خانوار روستایی نیست و این شیوه باید تغییر یابد.

وی بیان کرد: همچنین بهره‌برداران این بخش باید با ورود به کشاورزی مدرن و نیاز به نیروی انسانی کمتر در مزارع، از کشاورزی سنتی که بر اقتصاد معیشتی بنا نهاده شده است، فاصله بگیرند و با به روز کردن این بخش و افزایش درآمد سرانه خانوار، زمینه توسعه شهرستان را بیش از پیش فراهم کرده و از مهاجرت نسل جوان نیز جلوگیری کنند.

فرماندار هشترود بهبود نرخ ۲۴.۳۲ درصدی بیکاری شهرستان را در گرو تغییر شیوهای کشاورزی و دامپروری دانست و ادامه داد: با ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و رضایت‌بخش در هر بخش از  زنجیره فرآوری کشاورزی، می‌توانیم برای اشتغال به عنوان مهمترین نگرانی شهرستان راهکار اقتصادی و سودمندی پیدا کنیم تا نرخ بالای بیکاری ۲۴.۳۲ منطقه روند بهبود به خود ببیند.

وی اضافه کرد: طی چهار سال گذشته ۱۰۷ میلیارد تومان برای تامین تسهیلات کشت پاییزه، تامین تراکتور و کمباین، ادوات کشاورزی و ماشین‌آلات پرداخت شده و ضریب مکانیزاسیون در هشترود را به ۱.۸۵ اسب بخار در هکتار رسانده است.

امام جمعه هشترود هم نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات توسط کشاورزان را مورد تاکید قرار دارد . گفت: وقتی مؤمنان به کمک همدیگر بیایند، بسیاری از آسیب‌ها در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی برطرف می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر