کد خبر: 1060317
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
حمزه‌زاده رویکرد ضرغامی به حوزه گردشگری و آینده‌ای را که برای این صنعت در نظر گرفته سازنده تلقی کرد و گفت: قرار شد با قید فوریت موضوع واکسیناسیون فعالان و کارکنان هتل‌ها و تاسیسات گردشگری را پیگیری کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که پنجشنبه به صورت با همراهی وزیر پیشین وزارتخانه، علی اصغر مونسان، رسما این وزارتخانه را تحویل گرفت در نخستین صبحانه کاری خود در کسوت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی صبحانه خود را با رییس جامعه هتلداران صرف کرد. صبحانه کاری که وی درباره آن این گونه توئیت کرد: جلساتم را با تشکل‌های صنفی، مردم‌نهاد، فعالان و بازیگران اصلی حوزه مأموریتی وزارتخانه آغاز کرده‌ام. اطلاعات و تحلیل‌های آنان دست اول و میدانی است.

عزت‌الله ضرغامی که همواره بر تقویت اقتصاد گردشگری در برنامه‌های خود تاکید مکرر داشته، ظاهرا اولویت نخست خود را در دیدار‌ها به فعالان حوزه گردشگری داده است، این اقدام یعنی انجام مشورت با اولویتِ بخش خصوصی، برخلاف سنت رؤسای پیشین، از سوی صاحب نظران مثبت و سازنده ارزیابی شده است چراکه در طول ادوار گذشته همواره عدم مشورت و به کارگیری توانایی و ظرفیت‌های بخش خصوصی از سوی فعالان این حوزه مورد گلایه و شکایت واقع می‌گردید.

به عقیده فعالان این حوزه عدم مشورت با بخش خصوصی نمایانگر و پیام دهنده این است که متولیان دولتی خواسته یا ناخواسته چشم خود را بر روی این بخش حیاتی و مهم حوزه گردشگری بسته اند و با این اقدام خود به عقب ماندگی هرچه بیشتر این حوزه یاری رسانده اند.

حمزه زاده رییس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کشور نیز در خصوص دیدار و جلسه کاری با مهندس سید عزت‌الله ضرغامی نوشت: مهندس ضرغامی برغم همه مشکلاتی که پیش روی صنعت گردشگری وجود دارد، این حوزه را آسیب‌شناسی کرده و برنامه دارد، به کار و مشورت با اصناف و بخش خصوصی ایمان دارد و آمده که وسط میدان باشد و می‌خواهد این مشکلات را حل کند.

حمزه زاده به همراه ضرغامی در این جلسه ضمن بررسی برنامه هفتم توسعه با رویکرد حضور موثر وزارتخانه به اتکای همراهی و مشورت اصناف و بخش خصوصی گردشگری، در خصوص تدوین برنامه عملیاتی برای اجرای هرچه بهتر سند توسعه گردشگری و برنامه ملی جامع گردشگری کشور گفتگو کردند.

حمزه زاده در خصوص این جلسه افزوده است: ضرغامی یک مدیر موفق در عرصه فرهنگ و رسانه است، و صددرصد تبلیغات و بازاریابی گردشگری متحول خواهد شد، و با شناخت و تخصصی که از فضای رسانه دارد قطعا از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران برای مقابله با موج ایران هراسی استفاده خواهد کرد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران در این جلسه نگاه و عزم عزت الله ضرغامی را برای ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی صنعت گردشگری باهدف نجات این صنعت از خسارت‌ها و آسیب‌های کرونا سازنده تلقی کرد و خاطر نشان نمود: این که او روز‌های نخست وزارت و در جلسه اول کاری خود سراغ اصناف این حوزه آمده، نشان می‌دهد که او مدیری پیگیر و راه‌گشا است و به صورت عملیاتی به دنبال رفع موانع و مشکلات صنعت گردشگری است.

حمزه زاده همچنین خبر از قول پیگیری موضوع واکسیناسیون فعالان و کارکنان هتل‌ها و تاسیسات گردشگری با قید فوریت توسط وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری داده و وی را مدیری اهل تعامل، همگرایی و هم‌افزایی با بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و مردمی دانست.

به عقیده وی با حضور او فصل جدیدی از همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بخش خصوصی و اصناف و فعالان صنعت گردشگری آغاز شده شده و اگر این رویکرد نهادینه شود و در همه سطوح مدیریتی وزارتخانه تداوم داشته باشد، قطعا سرعت توسعه گردشگری شتاب بیشتری خواهد گرفت.

همه این صحبت هاو اظهارنظر‌های امیدوارکننده، اما در حالی است که تاکید مکرر ضرغامی بر درآمدزایی از گردشگری و نگاه کمّی به میراث فرهنگی و صنایع دستی موجب برخی واکنش‌ها و ابراز نگرانی از سوی برخی از فعالان و صاحب نظران این حوزه درباره پیامد‌ها و آسیب‌های احتمالی این‌نگاه شده است. حالا، اما باید منتظر ماند و دید در روز‌های آینده برنامه‌های اجرایی و عملیاتی دومین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه و رونق گردشگری چیست و آیا اثر این برنامه‌ها ملموس خواهد بود یا خیر؟
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار