کد خبر: 1090621
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل:
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل گفت: همزمان با دهه کرامت ۴۰ عنوان برنامه به تعداد ۳۱۳ مورد در مناطق مختلف استان اردبیل با رویکرد مردمی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با این دهه که از روز ۱۱ خرداد ماه تا ۲۲ خرداد ماه ادامه می‌یابد، برنامه‌های مختلفی در ۲۸ مسجد استان که به نام امام رضا (ع) است، جشن رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما ترویج مولفه‌های ارزمند فرهنگ رضوی است، افزود: ترویج و گسترش فرهنگ رضوی نیازمند کار و همت ویژه‌ای است و در این راستا رویکرد آستان قدس رضوی این است که هر کس در کشور به نام امام رضا (ع) خدمت ماندگاری را انجام داده و خود خادم امام رضا (ع) باشد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل گفت: در همین راستا،  برای نخستین بار مسیر رضوی از حسینیه میرزاده خانم تا امامزاده صالح اردبیل آذین‌بندی و در قالب غرفه‌های مختلف خدمات کانون‌های رضوی به مردم ارائه می‌شود.

حسن زاده اضافه کرد: تلاش می کنیم، برگزاری جشن و آذین‌بندی را به منازل و کوچه‌ها سوق دهیم تا هر کس به صورت خانوادگی نیز در جشن امام رضا (ع) مشارکت کند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل یادآورشد: در ۱۱ خرداد به عنوان آغازین روز دهه کرامت و روز دختر که با میلاد حضرت معصومه (س) مقارن شده، برنامه تجلیل از دختران برگزار خواهد شد.

وی، فعالیت ۲۰ کانون تخصصی را در قالب کانون‌های رضوی یادآور شد و افزود: این کانون‌ها شامل کانون قرآنی، سلامت، اردوهای جهادی، حقوقی، مشاوره و سایر حوزه ها بوده و در محلات نیز کانون‌های عمومی محلات ، فعالیتشان را انجام می‌دهند.

حسن‌زاده فعالیت ۵۰ کانون عمومی را در محلات استان یادآور شد و افزود: تلاش ما بر این است تا امسال تعداد این کانون‌ها را به بیش از ۲۰۰ کانون برسانیم.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل همچنین درباره مراحل ثبت نام خادم یاری و یاوران رضوی گفت: مراحل ثبت خادم‌یاری در آستان قدس رضوی متفاوت از سال‌های گذشته است در این زمینه در گام اول فرد مورد نظر به عنوان یاور رضوی خدمت یک ساله‌ای را در کانون‌های عمومی و تخصصی انجام داده  و سپس به عنوان خادم‌یار رضوی معرفی می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا با همراهی اصحاب رسانه به عنوان خادم‌یاران افتخاری رضوی، فعالیت‌های مطبوعاتی را در این حوزه سر و سامان داده و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر