کد خبر: 1091162
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
پلی آف جام جهانی اروپا
تیم ملی فوتبال اوکراین در اولین مسابقه پلی آف جام جهانی با برتری مقابل اسکاتلند یک گام بلند برای راهیابی به جام جهانی قطر برداشت.
فریدون حسن
دو تیم شب گذشته در ورزشگاه شهر گلاسکو برابر هم قرار گرفتند. بازی با برتری نسبی اوکراین آغاز شد. انگیزه بالای ملی پوشان اوکراین که کشورشان درگیر جنگ با روسیه است به خوبی در ساق هایشان دیده می‌شد. با این حال اسکاتلند بعد از گذشت دقایق ابتدایی به بازی مسلط شد و چند موقعیت هم خلق کرد، اما در دقیقه ۳۳ این یارمولنکو بود که با یک ضربه چیپ اوکراین را جلو انداخت تا زرد‌ها با همین تک گل پیروز به رختکن بروند.

اسکاتلند در شروع نیمه دوم هم غافلگیر شد. دقیقه ۴۹ کاراوایف با ضربه سر گل دوم اوکراین را در میان غفلت مدافعان و دروازه بان اسکاتلند به ثمر رساند. بعد از این گل اسکاتلند کاملا سوار بر بازی شد. آن‌ها حتی می‌توانستند با توجه به اشتباهات دروازه بان اوکراین در دقایق ۵۶ و ۶۶ و ۷۶ سه بار به گل برسند، اما نتوانستند تا اینکه در دقیقه ۷۹ سلسله اشتباهات دروازه بان اوکراین بالاخره کار دست این تیم داد و مک گرگور موفق شد اختلاف را به یک گل برساند.

اسکاتلند بازهم حمله کرد، اما این اوکراین بود که در دقایق تلف شده توسط زینچنکو به گل سوم دست پیدا کرد و راهی دیدار دوم پلی آف شد.

اوکراین حالا برای رسیدن به جام جهانی و هم گروهی با ایران و انگلستان و آمریکا فقط یک بازی پیش رو دارد. دیدار پانزدهم خرداد ماه مقابل ولز، تیمی که شاید سخت‌تر از اسکاتلند باشد آمل انگیزه اوکراینی‌ها میتواند هر حریفی را از پیش رویشان بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار