کد خبر: 1157872
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
عبدالکریم میراسدی

بی تردید فراهم کردن شرایط ونردبان شدن همسایه برای ورود دزد به خانه‌ی همسایه دیگر، جزء پشیمانی، بدنامی وسرافکندگی هیچ نفعی را عاید همسایه خیانتکارنخواهد کرد.
حاکمان آذربایجان و ترکمنستان باید به این نکته واقف باشند که قائم باشک بازی وهمراهی دربازکردن پای نوچه‌های ناتو و عبوردادن «اسب تروآ» غرب به حیاط خلوت ایران و روسیه می‌تواند به قیمت ازدست رفتن خیلی چیز‌ها منجرشود؟!
اعتقاد راسخ داریم کشور‌هایی که درخشکی محصورهستند و حتی نفس کشیدن را ازهمسایه به عاریه می‌گیرد نباید با دست خود گلوی خود را بفشارند!
اینکه گفته می‌شود صلاح مملکت خویش خسروان دانند درست! اما این خسروان باید به صلاح ومنافع مملکت‌های همجوار نیزتوجه کنند ومراقب باشند پای را ازگلیم خویش فراتر نگذارند.
درهمسایگی جمهوری اسلامی ایران کشور‌های مسلمانی نظیر ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، امارات، بحرین و همچنین ارمنستان مسیحی اقدام به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی کرده اند.
ازبین این کشورها، برقراری روابط دوکشورآذربایجان و ترکمنستان با رژیم صهیونیستی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت وحساسیت ویژه‌ای برخورداراست بخصوص اینکه، رژیم صهیونیستی علناً دلایل حضوردر این دو کشور همسایه را با هدف ضربه زدن به منافع ملت ایران اعلام کرده است.
اینکه الی کوهن وزیرخارجه رژیم صهیونیستی ازخاک کشور ترکمنستان ودرحضورمقامات این کشوربا رجزخوانی، دلیل حضور درجوار مرز‌های کشورمان را هدفی برای ضربه زدن به منافع ملت ایران اعلام کند و با طعنه، عشق آباد را نزددیک‌ترین مسیرو پایگاه برای دسترسی رژیم صهیونیستی به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران قلمداد کند و از سوی دیگرروزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» افتتاح سفارت را راه خوبی برای اسرائیل جهت «ورود به جمهوری اسلامی» در جریان تلاش‌هایش برای توقف برنامه هسته‌ای ایران خوانده است. به نوعی اعلان جنگ واقدامی خصمانه تلقی می‌شود که کشور میزبان نیزآن را پذیرفته است.
اکنون از حاکمان باکو وعشق آباد که این دزد یاغی صهیونیست را به خانه‌ی خود راه داده اند می‌پرسیم، چه ضمانتی وجود دارد که این دزد از پشت بام خانه‌ی شما وارد خانه‌ی ما نشود؟!
حاکمان باکو وعشق آباد را گریزی از این واقعیت نخواهد بود که ذات رژیم صهیونیستی تنش، فتنه انگیزی وناامنی است وتجربه نشان داده است پای این رژیم به هرمنطقه‌ای بازشده درآتش جنگ وفتنه سوخته است. حاکمان باکو وعشق آباد اکنون با این خطای راهبردی و میزبانی از این غده سرطانی از این پس باید شاهد افزایش تنش و ناامنی درمنطقه باشند. ومسئولیت آن را نیزبپذیرند.
لازم به یادآوری است که، نظام مقدس جمهوری اسلامی وملت سرافراز ایران در سایه رهبری حکیمانه امامین انقلاب اسلامی درطول بیش از چهاردهه حیات خود، همواره به عنوان برادری دلسوزوشریکی قابل اعتماد درکنارهمسایگان خود بوده وهرگزبه فکرتعرض به سرزمین وحاکمیت هیچ کشوری نبوده ویا چشم طمع به منافع هیچ همسایه‌ای ندوخته است. بی تردید مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های نیرو‌های مسلح وجوانان برومند ایران اسلامی درقبال همسایگان بویژه آزاد سازی سرزمین‌های دوکشورعراق و سوریه از چنگال داعش خود گواهی براین ادعا است ودشمنان نمی‌توانند این حقیقت محض را ازکتاب تاریخ پاک ویا ازدید ملت‌های مسلمان منطقه مخفی کنند.
اکنون علیرغم حسن نیت ودفاع تمام قد نظام جمهوری اسلامی ایران بویژه رهبری معظم انقلاب اسلامی از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان که فرمودند «می بایست تمامی اراضی اشغالی این منطقه تخلیه شده و تحویل جمهوری آذربایجان شود» حاکمان ناسپاس باکو با رجزخوانی‌های پی درپی، حریف طلبی و پیش کشیدن موضوع سرزمین آذربایجان بزرگ و ادعای تشکیل جبهه‌ی واحد با رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران درصدد دورکردن دوملت امام حسینی و عاشورایی ایران وآذربایجان ازیکدیگربرآمده اند که البته این آرزو را همچون سرکرده رژیم بعث به گورخواهد برد.
حاکم باکواگر ذره‌ای منطق داشت ویا منطق خوانده بود الحاق کل به جزء را به زبان جاری نمی‌کرد. اویا تاریخ را نخوانده است ویا فراموش کرده است که سرزمین‌های آذربایجان شمالی عضوی جداشده ازپیکر ایران بزرگ است ولذا اگربحث الحاق سرزمین به میان آید، این پاره تن است که باید به پیکرایران بزرگ برگردد.
امیدواریم حاکمان باکوودیگرکشور‌های همسایه ازخویشتن داری، نجابت وصبوری ملت، دولت و نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران دچارمحاسبات غلط نشده باشند.
بدیهی است نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه حضورفتنه انگیزرژیم صهیونیستی را درجوارمرز‌های کشورخود تحمل نخواهند کرد. همانگونه که پایگاه‌های رژیم صهیونیستی دراقلیم کردستان عراق پس از شناسایی مورد تهاجم بی امان وکوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگرفت ومنهدم شد، چنانچه روزی، مرکزجاسوسی، پایگاه نظامی و یا هرنوع تاسیسات متعلق به رژیم صهیونیستی درجوارمرز‌های جمهوری اسلامی ایران شناسایی و کشف شود، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بی درنگ وبرق آسا وبه هر طریق ممکن آن‌ها را منهدم وبا خاک یکسان خواهند کرد.
در پایان به ملت‌های مسلمان منطقه بویژه مردم عزیزعاشورایی آذربایجان اطمینان می‌دهیم که ملت مسلمان ایران، سرزمین، امنیت، عزت وآسایش آنان را چوجان خویشتن می‌دانند و این بی مهری وناسپاسی حاکمان آنان را ازحساب مردم مسلمان این کشور‌ها جدا می‌دانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار