کد خبر: 1176658
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
رئیس ستاد انتخابات لرستان از آغاز پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش جوان از لرستان، احسان یاوری، در گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان با اشاره به اهمیت مرحله پیش ثبت‌نام برای داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی،اظهار داشت: مرحله پیش نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی انتخابات مجلس از فردا ۱۶ مرداد آغاز و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

وی افزود: این فرصت یک‌هفته‌ای تمدید نخواهد شد و افرادی که ثبت‌نام نکنند، امکان ثبت‌نام در مرحله اصلی داوطلبی نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی را نخواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، گفت: متقاضیان باید با شماره‌تلفن همراهی که متعلق به خود فرد است در این مرحله ثبت‌نام کنند، احراز هویت بر اساس تلفن متقاضی انجام می‌شود.

یاوری، افزود: در این مرحله دقت بررسی‌ها بالا می‌رود و این به معنای رد صلاحیت نیست، در این مرحله پالایش اولیه انجام می‌شود و به افرادی که شرایط لازم را نداشته باشند اعلام می‌شود که شرایط اولیه را برای ثبت‌نام اصلی ندارند.

وی گفت: در این مرحله نهادها و دستگاه‌های مرجع همچون قوه قضائیه، وزارت علوم، سازمان ثبت‌احوال بررسی‌ها را انجام می‌دهند و پس از بررسی به ثبت‌نام‌کنندگان اطلاع داده خواهد شد که مدارک آنها مورد تأیید است یا خیر.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، گفت: مدارک افرادی که در مرحله پیش ثبت‌نام تأیید شود، می‌توانند در مرحله بعد که وزارت کشور اعلام می‌کند اقدام به ثبت‌نام کنند، شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد شد و تنها مدارک افراد توسط نهادهای مورد استعلام بررسی خواهد شد.

یاوری با اشاره به اینکه تا یک‌هشتم انتخابات به‌صورت هوشمند می‌تواند انجام شود، گفت: مرحله پیش ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود و افراد متقاضی ثبت‌نام می‌توانند در سامانه وزارت کشور نسبت به بارگذاری مدارک هویتی، مدرک تحصیلی و سابقه اجرایی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و مردم برای دعوت و تشویق در انتخابات، افزود: رسانه‌ها باید فضای پرشور، مثبت و پرنشاطی برای حضور مردم در انتخابات ایجاد کنند.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار