کد خبر: 1184476
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدیریت یکپارچه مراسم اربعین امسال مرهون تلاش‌های رئیس جمهور بود گفت: از جهات مختلف از صدور گذرنامه گرفته تا تسهیل تردد و تأمین ارز (دینار عراق) اقدامات بسیار خوبی انجام شد و به نسبت سال‌های قبل با حداقل مشکلات روبه رو بودیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره خدمات دولت در اربعین امسال اظهار کرد: من در سال‌های اخیر بار‌ها به سفر عتبات عالیات در ایام اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) چه زمینی و چه هوایی مشرف شده ام، اما امسال که از مرز مهران به عراق تردد داشتم، تغییرات در زیرساخت‌ها و خدمات به زوار کاملا مشهود بود و می‌دیدم که چه امکاناتی در توسعه جاده‌ها و گیت‌های مرزی تهیه شده بود که به کاهش توقف مسافران در مرز منجر شده بود.

اختصاص عزتمندانه ارز به مسافران

وی به اختصاص عزتمندانه ارز به مسافران در مرز‌ها اشاره و بیان کرد: یادمان نرفته که در سال‌های گذشته با چه خفت و خواری‌ای دینار عراقی در مخروبه‌ها و از سوراخ دیوار به زوار اربعین داده می‌شد، ولی خوشبختانه امسال همه چیز روان و آسان و آبرومندانه و با حفظ عزت نفس زائران برگزار شد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ۴ بانده شده بخشی از مسیر منتهی به مرز مهران را یکی از عوامل مهم در کاهش ترافیک خودرو‌ها به مقصد نقطه صفر مرزی خواند و گفت: همچنین امسال یک اقدام مناسب دولت که بعد از سال‌ها اجرایی شد، آغاز ساخت راه آهن بصره - شلمچه بود که دولت قول داده ظرف یک و نیم تا دو سال آن را به اتمام برساند؛ این پروژه از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم است.

دولت با کمترین چالش مراسم اربعین را برگزار کرد

نصیرایی تصریح کرد: وقتی نگاه دینی و گفتمانی بر دولت حاکم شود اینطور به توسعه خدمات و زیرساخت‌ها توجه کرده و تلاش می‌کند تا آنجا که امکان دارد به زائران خدمات بدهد، اما در گذشته متأسفانه کوچکترین خدماتی به زائران داده نمی‌شد، شاهد صفوف طولانی زائران اربعین در مرز‌ها بودیم، مشکلاتی که ایرانیان در آن سوی مرز عراق داشتند، بسیار زیاد بود؛ اما امسال شاهد بودیم که از جهات مختلف از صدور گذرنامه گرفته تا تسهیل تردد و تأمین ارز (دینار عراق) اقدامات بسیار خوبی انجام شد و به نسبت سال‌های قبل با حداقل مشکلات روبه رو بودیم.

مدیریت ۵ میلیون زائر، نشان دهنده موفقیت دولت است

وی کیفیت بالای پذیرایی از زائران در اربعین سال جاری را یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم این روند رو به پیشرفت در برگزاری مراسم اربعین در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد؛ اینکه یک دولتی بتواند بیش از ۴ میلیون زائر ایرانی را با حداقل مشکلات پذیرایی کرده و از مرز‌ها عبور دهد، نشان دهنده موفقیت یکپارچه دستگاه‌های مرتبط است که با ساماندهی واحد و کمترین چالش این حرکت عظیم را به سرانجام رساندند؛ در این میان نباید از تلاش‌های شخص رئیس جمهور که به این مسأله تأکید داشتند، غافل شد؛ همچنین در بخش بهداشت و درمان، وزارت نیرو (آبفا و برق)، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی که بهترین رفتار را با مردم داشتند، وزارت راه برای تأمین زیرساخت‌ها و ناوگان و... و. هم شاهد رشد چشمگیر اقدامات و خدمات دولت بودیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار