کد خبر: 1186248
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دست ایران در حوزه تجارت خارجی بازتر شده است، گفت: گام فعلی دولت حرکت بسیار هوشمندانه برای رسیدن ملت به حق خود می‌باشد که این منابع از فروش محصولات نفتی و گازی کشور بدست آمده بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل عمویی درباره آزاد سازی پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران و تبادل زندانیان دو کشور ایران و آمریکا گفت: موضوع مسدود کردن دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع مالی خود اقدامی خلاف حقوق بین الملل برای آزادی تجارت بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این موضوع آمریکایی‌ها با توجه به مراودات مالی که با سایر کشور‌های دنیا دارند برای تجارت مالی ایران مانع تراشی کردند تا حقوق حقه مردم ایران پایمال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دولت سیزدهم با دیپلماسی که از یک سال پیش در دستور کارقرار داد، شرایطی را فراهم کرد تا پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی آزاد شود و دسترسی به این میزان پول فرصت مغتنمی برای جمهوری اسلامی است تا منابع خود را در حوزه تجارت خارجی افزایش داده و گامی رو به جلو در این حوزه است.

وی تاکید کرد: گام فعلی دولت حرکت بسیار هوشمندانه برای رسیدن ملت به حق خود می‌باشد که این منابع از فروش محصولات نفتی و گازی کشور بدست آمده بود.

عمومی یادآور شد: مجموع سیاست‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برای رفع تحریم‌ها انجام داده، مبتنی بر توانمندی‌های ملی است و امروز دولت سیزدهم در اجرا آن را با به منصه ظهور رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی ایران به منابع مالی و ایجاد فرصت برای تثبیت برنامه هسته‌ای گام‌های مهمی هستند که توسط دولت برنامه ریزی شد و سیاست‌های هوشمندانه دستگاه دیپلماسی کشور در مسیر درست حرکت کرد تا امروز شاهد به نتیجه رسیدن آن شویم.

ناصرکنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفته بود که روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته است.

بر اساس آخرین اخبار، مبلغ نزدیک به ۶ میلیارد یورو دارایی‌ها مسدود شده ایران به بانک‌های جمهوری اسلامی منتقل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار