کد خبر: 1197927
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
وزیر کشور گفت: محله محوری، نظام اجتماعی و اداری با سابقه زیاد است که با کمرنگ‌تر شدن آن مشکلات کلانشهر‌ها رشد پیدا کرده و شکل سازوکار و چینش محله‌ها بهم خورده است.

جوان آنلاین: احمد وحیدی در جلسه شورای هماهنگی امنیتی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی استان تهران که شنبه شب به میزبانی استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت درک تشکیل این جلسات گفت: کنترل و اداره شهر‌های بسیار بزرگ بحث مهمی است همانگونه که مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (حفظه الله) در سیاست‌های کلی می‌فرمایند «تعیین ابعاد کالبدی شهر‌ها در گسترش افقی و عمودی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی و با رعایت ملاحظات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، حقوق همسایگی و امکانات زیربنایی و الزامات زیست محیطی و اقلیمی...» و تاکید بر جلوگیری از توسعه بی‌رویه کلان شهر‌ها دارند.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در ادامه افزود: مجموعه‌های تعریف شده در شورا‌های امنیتی مسئولیت‌هایی که دارند باید با تعاملات و هماهنگی‌ها و درک صحیح از جایگاه تعریف شده به وظایف خود عمل کنند.

وحیدی تاکید کرد: در کلانشهر تهران چند میلیون نفر بصورت شناور در روز تردد می‌کنند، اتفاقی که امروز رخ داده و دوستان به نتایج مطلوب رسیدند و یک ساز و کار ناشی از نیاز از پایین به بالا رسید و این موضوع با اتفاق همه امروز، به مرحله شورا‌ها رسید.

وزیر کشور در ادامه به رشد نگاه محله محوری برای تامین امنیت کلان شهری، چون تهران اشاره کرد و گفت: محله محوری، نظام اجتماعی و اداری با سابقه زیاد است که با کمرنگ‌تر شدن آن مشکلات کلان شهر‌ها رشد پیدا کرده و شکل سازوکار و چینش محله‌ها بهم خورده است.

وحیدی با اشاره به اولویت‌های شورا‌های هماهنگی امنیتی اضافه کرد: جایگاه ۲۰ روسای مناطق تهران باید دارای سازوکار و جایگاه تثبیتی شوند تا یک ساختار سبک و چابکی ایجاد شود. مسائلی که مردم را ناراحت می‌کند باید این مسایل تشخیص داده شود، البته اکنون این شورا دارای ۶ عضو است که قابل توسعه است که این توسعه پس از جا افتادن مسائل و ایجاد جلسات مستمر شکل می‌گیرد که تجربه خوبی را شکل می‌دهد.

وی یادآور شد: دستگاه‌هایی که اکنون عضو این شورا‌ها هستند دارای اختیاراتی هستند که می‌تواند برخی مسائل را پس از تشخیص مرتفع کنند، اما برخی مسایل را باید به مراتب بالاتر منتقل کنند که باید در سریعترین زمان این انتقال صورت پذیرد. در ادامه جلسه باید ظرفیت مردم را در این شورا‌ها در نظر بگیرید که یکی از موضوعاتی که اکنون می‌توان با کمک مردم به آن پرداخت، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است که با کمک مردم و برای مردم انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار