کد خبر: 1198739
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: در بحبوحه اقدامات مقاومت علیه متجاوزان صهیونیست و حامیان امریکایی آن‌ها از جمله در ایلات و عین‌الاسد، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها عامل بحران کنونی هستند، به صراحت هشدار داد که چنانچه اشغالگران به سمت جنگ بروند، این جنبش به نبرد با صهیونیست‌ها تا سرنگونی آن‌ها ادامه خواهد داد.
شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «الموندو» به روشنی موضع حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت: «اگر عده‌ای بخواهند بدانند که آیا ما از تهدیدات اسرائیل می‌ترسیم یا خیر، باید بگویم از آن‌ها نمی‌ترسیم، اگر اسرائیل تصمیم به جنگ بگیرد با تمام توان مقابله می‌کنیم تا آن را سرنگون کنیم.» وی افزود: «اطمینان داریم که در هر جنگ احتمالی با اسرائیل، پیروز خواهیم شد. در مورد اینکه آیا جنگ اکنون رخ خواهد داد یا خیر، این به تحولات غزه و همچنین به تصمیم اسرائیل برای آغاز جنگ مرتبط است.»
نعیم قاسم درباره عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین هم گفت: «ما باید روی هدف اصلی هفتم اکتبر تمرکز کنیم. هدف، اقدام مقاومت برای رسیدگی به بسیاری از مسائل مورد توجه فلسطینی‌ها و آزادی اسرا است. این درست نیست که به جزئیاتی که برای توجیه قتل‌عام‌های گسترده رخ داده است، توجه کنیم. چه کسی عامل عملیات هفتم اکتبر شد؟ رژیم اشغالگر اسرائیل عامل هفتم اکتبر بود. هفتم اکتبر یک واکنش و مقاومت است.» وی در ادامه افزود، باید تعداد غیرنظامیان فلسطینی کشته شده توسط رژیم صهیونیستی در طول ۷۵سال گذشته را شمارش کرد که در این صورت این واقعیت آشکار می‌شود که ده‌ها و صد‌ها هزار فلسطینی بدون هیچ توجیهی غیر از اینکه مالک این سرزمین هستند، کشته، زخمی یا زندانی شده‌اند. در سایه تشدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، محور مقاومت یک رشته حملات را علیه مواضع صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها در منطقه صورت داده‌اند. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) به خبرنگاران گفت: «از ۱۷ اکتبر تا امروز ۵۵ حمله به نظامیان امریکایی مستقر در عراق و سوریه را رصد کردیم، ۲۷ حمله در عراق و ۲۸ حمله در سوریه علیه نیرو‌های امریکایی انجام شد که در نتیجه آن ۵۹ سرباز زخمی شدند.»
منابع رسانه‌ای عراقی روز چهارشنبه از حمله راکتی جدید مقاومت عراق به پایگاه نظامیان امریکایی در غرب این کشور خبر دادند. صابرین‌نیوز با اشاره به جزئیات این خبر اعلام کرد که پایگاه اشغالی «عین‌الاسد» در غرب عراق، هدف حمله راکتی مقاومت عراق قرار گرفته است. همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز بامداد چهارشنبه گفت: «نیرو‌های مسلح کشورمان با استعانت از خداوند متعال، دسته‌ای از موشک‌های بالستیک را به سمت اهداف مختلف دشمن اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله اهداف حساس منطقه ام‌الرشرش (ایلات) شلیک کردند.»
وی تصریح کرد که این حملات فقط ۲۴ ساعت پس از عملیات نظامی دیگری بود که توسط نیرو‌های مسلح یمن با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین روی همان اهداف انجام شد. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن توضیح داد: «به عنوان بخشی از عملیات نظامی خود علیه دشمن اسرائیلی، نیرو‌های مسلح یمن تأیید می‌کنند که تمام اقدامات عملی را برای اجرای دستورالعمل‌های صادر شده در مورد برخورد مناسب با هر کشتی اسرائیلی در دریای سرخ آغاز کرده‌اند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار