کد خبر: 1198744
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
دبیر کل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستى اعلام کرد: بیمارستان‌ها میدان جنگ نیست.

جوان آنلاین: اکنون نیروی زمینی رژیم صهیونیستی با تمامی تجهیزات نظامی و حمایت گسترده هوایی وارد شمال نوار غزه شده و تک تیراندازان این رژیم هر جنبنده‌ای که از بیمارستان الشفا خارج می‌شود را هدف قرار می‌دهند. همچنین تانک‌های این رژیم وارد ورودی اورژانس بیمارستان شده و نیرو‌های نظامی تمامی اتاق‌ها را جستجو می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، منابع محلی اعلام کردند نیرو‌های صهیونیست با یورش به بیمارستان الشفا، اقدام به دستگیری بیش از ۲۰۰ فلسطینی که در محوطه بیمارستان پناه گرفته بودند، کردند.

دستگیری این افراد به صورت کورکورانه بوده و مقامات صهیونیست به دنبال بازجویی از دستگیرشوندگان برای یافتن ارتباط آن‌ها با جنبش حماس هستند.

با شروع عملیات رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا، نهاد‌های بین المللی نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: بیمارستان‌ها میدان جنگ نیست. ما به شدت نگران ایمنی کارکنان بیمارستان و بیماران هستیم. حفاظت از آن‌ها اولویت اصلی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک موضوع کاملا مشخص است: تحت قوانین بین المللی حقوق بشر، مراکز درمانی، کارکنان بخش بهداشت و درمان، آمبولانس‌ها و بیماران باید در برابر هرگونه اقدام جنگی محافظت شوند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از توجیه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: حتی اگر مراکز درمانی برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گیرد اصول مربوط به تمایز، احتیاط و تناسب اقدام نظامی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار