کد خبر: 1202802
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
«بمباران غزه، بی‌سابقه، بی پایان و بی‌رحمانه»؛ این عنوانی است که روزنامه فرانسوی لیبراسیون برای صفحه نخست خود انتخاب کرده است
جوان آنلاین: کشتار در غزه بنابر آنچه نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی از آن سخن گفته به گونه‌ای است که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در باریکه غزه کشته می‌شود. در شرایطی که هزاران تن مواد منفجره علیه غیرنظامیان به کار گرفته شده و شمار شهدا رو به افزایش است، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که صهیونیست‌ها که به اهداف مدنظر خود در غزه نرسیده اند، روند کشتار را تشدید کرده اند تا غزه را نابود کنند. 
 
«بمباران غزه، بی‌سابقه، بی پایان و بی‌رحمانه»؛ این عنوانی است که روزنامه فرانسوی لیبراسیون برای صفحه نخست خود انتخاب کرده است. با گذشت هفته‌ها و در شرایطی که مقاومت جانانه حماس در برابر اشغالگران ادامه دارد، رسانه‌های غربی که از به زانو درآمدن حماس ناامید شده‌اند، چاره‌ای ندارند غیر از اینکه به جنایات صهیونیست‌ها اذعان کنند. اگرچه آنچه این روز‌ها در غزه جریان دارد را سازمان‌های جهانی به ویژه نهاد‌های انسانی به شیوه‌های گوناگون فریاد زده‌اند، اما روایت وزارت خارجه فلسطین حاکی از این است که رژیم تل‌آویو، کشتار جمعی در غزه را شدت بخشیده است. این نهاد فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رژیم اشغالگر صهیونیستی با نزدیک شدن پایان مهلتی که تعدادی از کشور‌ها برای تحقق اهدافش به آن داده بودند، کشتار جمعی را در غزه شدت بخشیده است.» در این بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر تجاوزات و جنایت‌های خود را برای نابودی بقیه مناطق شمال غزه و تکمیل نابودی جنوب آن افزایش داده است. آن‌ها نوار غزه را به تلی از خاک و مکانی غیرقابل سکونت تبدیل کرده و شهروندانش را با تمام ابزار‌های ممکن مجبور می‌کنند تا این منطقه را ترک کنند. تصمیم انگلیس برای ارسال هواپیما‌های تجسسی بر فراز غزه، دست داشتن در جنگ کشتار جمعی به دست اسرائیل است.»
 
 خان‌یونس در آستانه جنگ
ریچارد پپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد. به نظر من ما به بدترین و دردناک‌ترین لحظه در تاریخ بشریت نزدیک می‌شویم. ما به توقف دائم درگیری در غزه نیاز داریم. حدود ۱۶هزار نفر در غزه از هفتم اکتبر کشته شده‌اند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند. حملات اسرائیل همچنین منجر به زخمی شدن بیش از ۴۲هزار نفر در نوار غزه شده است.» وی گفت: «با افزایش حملات اسرائیل به جنوب غزه در اطراف شهر‌های خان‌یونس و رفح وضعیت نوار غزه هر ساعت بدتر می‌شود. کمک‌های بشردوستانه‌ای که وارد غزه می‌شود، بسیار اندک است.» پپرکورن تصریح کرد که اسرائیل به سازمان وی دستور داده که کمک‌ها را از انبار‌های خان‌یونس خارج کند، چرا که این منطقه در روز‌های آینده صحنه جنگ خواهد بود. همچنین، مدیر بیمارستان اروپایی غزه در خان‌یونس نیز گفت که تعداد زیادی مجروح بر اثر بمباران اشغالگران به بیمارستان منتقل شده‌اند. توماس وایت، مدیر امور آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه گفت: «به بیش از ۶۰۰ هزار نفر دستور داده شده که برای نجات از بمباران و حملات اسرائیل از محل خود کوچ کنند. رفح که تعداد ساکنان آن ۲۸۰هزار نفر است و میزبان ۴۷۰ هزار آواره داخلی است، گنجایش دو برابر شدن تعداد آوارگان و ساکنان را ندارد.»
 
 ۵۰ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه
دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون (طی دو ماه گذشته) به ۱۶ هزار و ۲۴۸ نفر رسید. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه وابسته به جنبش حماس اعلام کرد، از هفتم اکتبر تاکنون ۶۱ درصد منازل و واحد‌های مسکونی در غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده‌اند. این نهاد در نشست خبری اعلام کرد، از بین ۳۰۵ هزار واحد مسکونی خسارت دیده، ۵۲ هزار واحد به صورت کامل و ۲۵۳ هزار واحد به صورت جزئی تخریب شده‌اند. دفتر اطلاع رسانی دولت حماس اعلام کرد، ۱۲۱ ساختمان دولتی و ۶۹ مدرسه کاملاً از کار افتاده‌اند و ۲۷۵ مدرسه هم خسارت جزئی دیده‌اند. همچنین در جریان حمله به نوار غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ هزار تن مواد منفجره به منازل شهروندان، بیمارستان‌ها، مدارس و مؤسسات مدنی انداختند. حماس همچنین خواهان انتقال هزار کامیون کمک‌های انسانی روزانه و یک میلیون لیتر سوخت فوری برای بازسازی بخش بهداشت به‌خصوص بیمارستان‌ها و دیگر مراکز حیاتی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار