کد خبر: 1208345
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
انتظار این بود که شورای نگهبان اجازه ورود این فرد به عرصه انتخابات را ندهد که متاسفانه تاکنون این ممانعت رخ نداده است. 

جوان آنلاین: در حالی که اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب گچساران در ابتدای مجلس یازدهم به دلایل متعددی از سوی نمایندگان مجلس رد شد و او از مجلس فعلی اخراج شد، خبر‌های رسیده حاکی از تائید صلاحیت این چهره مسئله دار در شورای نگهبان  است.

اعتبارنامه نمایندگان از این جهت حائز اهمیت است که علی رغم بحث بررسی صلاحیت افراد در هیات‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان، اما قانون گذار یک مرحله دیگر هم برای بررسی صلاحیت نمایندگان ملت در نطر گرفته است که اگر فرد منحرفی توانست دو مرحله ابتدایی را پشت سر بگذارد و حتی از مردم هم رای بگیرد، نمایندگان ملت بتوانند مانع حضور این فرد در خانه ملت شوند.

امام خمینی (ره) در این باره فرموده اند: «از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصر‌های آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد». (صحیفه امام، ج ۲۱، ص: ۴۲۱)

تائید صلاحیت تاجگردون موجب واکنش نمایندگان فعلی مجلس شده است.

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس با انتشار توئیتی نوشته است: «خبر تایید صلاحیت نماینده‌ای که اعتبارنامه اش توسط مجلس انقلابی رد شده باعث تعجب است. امیدوارم شورای محترم نگهبان در فرصت باقیمانده اقدام کند. انحراف سیاسی و اقتصادی مورد تایید مجلس انقلابی نیست. قطعا مجلس دوازدهم هم انقلابی‌تر عمل خواهد کرد. ‎تاجگردونیسم منتفی ست».

شورای نگهبان صلاحیت تاجگردون را تائید کرد؟/ نمایندگان مجلس چه واکنشی نشان دادند؟


زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در واکنش به خبر تائید صلاحیت تاجگردون نوشته است: «‏خبر تایید صلاحیت نماینده‌ای که در مجلس انقلابی اعتبار نامه او رد شد بسیار عجیب و تاسف آور است؟ امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد. درصورت صحت از شورای محترم نگهبان انتظار بازبینی داریم. امید داریم مجلس آینده انقلابی‌تر از گذشته شکل گیرد».

شورای نگهبان صلاحیت تاجگردون را تائید کرد؟/ نمایندگان مجلس چه واکنشی نشان دادند؟

مالک شریعتی دیگر نماینده مجلس هم با تاکید بر اینکه «کاش این "خبر بد" درست نباشد» نوشته است: «درصورت صحت، شورای محترم نگهبان درفرصت قانونی، تصمیم هیات مرکزی نظارت را تغییردهد. ‎تاجگردون چهره سیاسی نیست و با مصوبه "مجلس انقلابی"، چهره فاسد اقتصادی شناخته و ‎رداعتبارنامه شد. تایید فساد، موجب بی‌اعتمادی، ‎کاهش مشارکت و رونق ‎تاجگردونیسم خواهد شد».

شورای نگهبان صلاحیت تاجگردون را تائید کرد؟/ نمایندگان مجلس چه واکنشی نشان دادند؟

آن طور که تحقیقات خبرنگار جهان نیوز از اعضای هیات اجرایی گچساران نشان می‌داد، اکثریت قاطع هیات اجرایی درباره صلاحیت تاجگردون نظر منفی داشتند، اما ظاهرا متاسفانه فشار‌های جدی از یک یا دو مجموعه بالادستی برای تائید صلاحیت چهره اخراجی مجلس یازدهم اعمال شده بود. با توجه به موارد فوق انتظار این بود که شورای نگهبان اجازه ورود این فرد را به عرصه انتخابات ندهد که متاسفانه تاکنون این ممانعت رخ نداده است.  

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
5
5
حتی نتونستین یکی از تهمتهاتون راهم ثابت کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
4
4
تاجگردون با رای مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران قبول گردید
حسين
|
Germany
|
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
4
از مجلس انداختند بيرون و حالا شوراى نگهبان تأئيد صلاحيتش كرده،به نظر خنده دار نيست ؟
بابا حیدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
1
2
اگر صد بار هم جلوی رفتنش به مجلس را بگیرند باز هم تآیید شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
1
1
چه خوب ک کار کرد واقعا عالی شد چون واقعا کارکرده
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
0
عجب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
0
0
مردم بیچاره که این مجلس باید سرنوشتشان را رقم بزند!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار