کد خبر: 1209553
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
نعیم سعداوی

جوان آنلاین: حداقل انتظار ما از تیم ملی حضور در جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیاست. امیدوارم تیم ملی به فینال و عنوان قهرمانی برسد تا دل مردم شاد شود، اما در دوره‌های مختلف بهانه‌ها و مسائل گوناگونی مثل بدشانسی و عدم انجام بازی‌های تدارکاتی داشتیم که در نهایت دست تیم ملی به جام نرسید. باید توجه داشته باشیم که ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا رقبای قدری هستند. البته تیم ملی از بازیکنانی باتجربه و توانمند بهره می‌برد که می‌توانند ما را امیدوار نگه دارند.
نکته مهم دیگری که در خصوص تیم ملی وجود دارد، میانگین سنی بالای تیم ایران است. برای حضور در جام ملت‌ها دست کادر فنی بسته بود و امیر قلعه‌نویی مجبور شد کمترین تغییر را در تیم ایجاد کند. اینکه گفته می‌شود ترکیب تیم ایران و نوع بازی آن برای رقبا شناخته شده است شاید درست باشد، اما هنر این است با وجود شناختی که از تیم شما وجود دارد، بتوانیم برنده مسابقه باشیم. قطعاً بازیکنان باید بدانند تمام حرکات و تاکتیک‌های تیم ملی به دقت از سوی آنالیزور‌ها و کادر فنی رقبا تحلیل شده است. از طرفی باید مراقب بود که جام ملت‌ها با بازی‌های لیگ متفاوت است. اتفاقی که چهار سال قبل در جریان بازی با ژاپن رخ داد نباید تکرار شود. اعتراض به داوری دیگر منسوخ شده است.
اما بعد از پایان جام ملت‌ها انجام تغییرات اجتناب‌ناپذیر است. من حتی به برخی بازیکنان که سن و سالی از آن‌ها گذشته گلایه دارم، آن‌ها باید تصمیم بگیرند و زمینه را برای بازیکنان جوان باز کنند یا اینکه تصمیم‌گیران بسیار محترمانه به این افراد بگویند که با وجود همه زحمات و افتخارآفرینی‌های ارزشمندی که داشتند، تغییرات باید شروع شود تا جوانان باانرژی جدید و مضاعف به تیم ملی تزریق شوند. فراموش نکنید که ما بعد از جام ملت‌ها باید خودمان را برای مقدماتی جام جهانی و بعد از آن برای جام جهانی آماده کنیم. نمی‌توانیم در جام جهانی بعدی با این نفرات حاضر شویم. باید به شکلی پیش برویم که آینده فوتبال ما اینطور نباشد. باید آقایان تصمیم بگیرند و با هماهنگی کادر فنی به صورت اجباری یا اختیاری بازی خداحافظی برای یکسری بازیکنان برگزار کنند. خود این بازیکنان جوان بودند و از یک جایی به آن‌ها میدان داده شده، ولی امروز حاضر نیستند این کار را برای جوانان انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار