کد خبر: 1209566
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حسین فصیحی

شهرداری تهران مدتی است اقدام به حصارکشی آهنی برخی پارک‌های شهر کرده است. البته این اتفاق در مورد برخی پارک‌ها مثل پارک شهر سال‌های قبل رقم خورده است که در ساعت مشخصی از شب پارکبان‌ها شهروندان را به بیرون پارک هدایت می‌کنند و مسیر آمد و شد به داخل پارک تا صبح روز بعد مسدود می‌شود. مهم‌ترین دلیل این اقدام را می‌توان تلاش برای سالم نگهداشتن محیط پارک از حضور بزهکاران دانست. پارک‌ها و بوستان‌های شهر یکی از کانون‌های مورد توجه بزهکاران است. اگر کلمه «درگیری در پارک» یا «قتل در پارک» را در یکی از موتور‌های جست‌وجو دنبال کنیم لیست بزرگی از جنایت‌هایی که در این فضا رقم می‌خورد، مقابل ما قرار می‌گیرد بنابراین روشن است شهروندانی که به هر شکل شاهد یا مخاطب این رویداد‌ها هستند ترجیح‌شان این باشد برای تفریح‌های خانوادگی جایی غیر از پارک را در نظر بگیرند.
پررنگ‌شدن حضور معتادان متجاهر در فضای شهری این فضا را بیش از هر زمان دیگری برای شهروندان ناامن کرد. وقتی پای معتادان متجاهر به پارک‌ها باز می‌شود به دنبال آن سروکله مواد فروشان هم پیدا می‌شود. اصلاً یکی از کانون‌های فعالیت مواد فروشان پارک‌های شهری است که با پرسه زدن در پارک‌ها به دنبال مشتری و آلوده کردن نوجوانان و جوانان هستند. با وجود اینکه برخی پارک‌ها به کانکس پلیس مجهز است، اما حضور پلیس مانعی برای رقم خوردن این بزهکاری‌ها نیست. در عمده این کانکس‌ها مأموری حضور ندارد و یا در ساعتی مشخص از روز سربازی داخل کانکس می‌نشیند و با گوشی تلفن همراهش بازی می‌کند.
دختران و پسران نوجوان یکی از مشتریان پارک‌ها هستند که گاهی اوقات فراغتشان را در این محل‌ها سپری می‌کنند. خیلی از مجرمان از قضا به دنبال همین گروه سنی هستند. اگر اخبار و گزارش‌های ما را دنبال کرده‌باشید به خوبی متوجه می‌شوید که گروهی از سارقان زورگیری‌های خود را با پرسه زدن در پارک‌ها و خفت کردن این گروه‌های سنی دنبال می‌کنند.
پلیس تاکنون طرح‌های زیادی را برای سالم‌سازی فضای پارک‌ها عملیاتی کرده است. در جریان این عملیات‌ها مأموران پلیس وارد پارک می‌شوند و معتادان و مواد فروشان را کیش می‌کنند، اما نیم ساعت بعد که از محل دور شدند همان آش است و همان کاسه. همین دیروز بود خبری منتشر کردیم که اتباع غیرمجاز با پرسه در پارک‌ها دختران و پسران نوجوان را به مرگ تهدید و اموالشان را سرقت می‌کردند. آن‌ها در یکی از سرقت‌هایشان تازه‌دامادی را مقابل چشمان همسرش به قتل رساندند. حقیقتش این است با اتفاق‌هایی که در این فضا‌ها رقم می‌خورد بسیاری از خانواده‌ها از رفتن به پارک خوف دارند و برای پر کردن اوقات فراغتشان به دنبال راه‌های دیگری می‌روند بنابراین برای سالم سازی این فضا باید کاری اساسی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار