کد خبر: 1212694
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
معاون صنايع‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي:
هشتمين دوره از جشنواره صنايع‌دستي فجر، پرقدرت‌تر از سال‌هاي قبل برگزار خواهد شد
سیدمرتضی ذاکر

جوان آنلاین: هشتمين دوره از جشنواره صنايع‌دستي فجر، پرقدرت‌تر از سال‌هاي قبل برگزار خواهد شد. در حقيقت دهه فجر براي ما سال تحويل صنايع‌دستي به حساب مي‌آيد. صنايع‌دستي تا قبل از اين يك رويكرد فرهنگي، تزئيني و ويتريني داشت، در حالي اكنون در اقتصاد مقاومتي ديده مي‌شود. 
مريم جلالي، معاون صنايع‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي روز گذشته در نشست با معاونان صنايع‌دستي استان‌ها به تشريح مهم‌ترين برنامه‌هاي اين معاونت در ماه‌هاي پيش‌رو از جمله برگزاري هشتمين جشنواره فجر صنايع‌دستي (سرو سيمين ۸) پرداخت و گفت: اين دوره از جشنواره صنايع‌دستي فجر، پرقدرت‌تر از سال‌هاي قبل برگزار خواهد شد. 
او افزود: معاونت صنايع‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي براي ماه‌هاي آينده برنامه‌هاي مختلفي را در نظر گرفته كه برگزاري جشنواره سرو سيمين ۸، حضور در نمايشگاه گردشگري، حضور در نمايشگاه قرآن، برپايي بازارچه‌هاي صنايع‌دستي نوروزي، حضور غرفه‌داران صنايع‌دستي در موزه‌ها و پايگاه‌هاي ملي و جهاني در تعطيلات نوروز از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين معاونت است كه البته در سال ۱۴۰۳ نيز ادامه دارد و تا ۲۰ خرداد‌ماه روز جهاني صنايع‌دستي برنامه‌هاي متنوعي را تدارك ديده و اجرا خواهيم كرد.  جلالي اضافه كرد: دقت مديران كل به حوزه صنايع‌دستي براي من داراي ارزش است و اميد دارم كه معاونان صنايع‌دستي نيز جايگاه و نقش حوزه صنايع‌دستي را بيش از پيش درك كنند و وظايف و مأموريت‌هاي محوله را به نحو مطلوب انجام دهند. 
او ادامه داد: «زنان پيشران پيشرفت اقتصاد هويت‌بنيان» سال گذشته به‌عنوان شعار انتخاب شد، اين موضوع بسيار بااهميت است. صنايع‌دستي توانسته نقش خود را به خوبي ايفا كند و اكنون همه جا در دولت و مجلس صحبت از صنايع‌دستي است.  
معاون صنايع‌دستي كشور گفت: پيش از اين نگاه‌ها به صنايع‌دستي يك رويكرد فرهنگي، تزئيني و ويتريني داشت، در حالي اكنون صنايع‌دستي در اقتصاد مقاومتي ديده مي‌شود. در حال حاضر تقويت ارتباط با مديران اقتصادي استان بايد در اولويت معاونان صنايع‌دستي قرار گيرد. در حال حاضر گردشگري و ميراث‌ فرهنگي نيز پاي كار صنايع‌دستي ايستاده‌اند. معاونان صنايع‌دستي بايد در استان‌ها تلاش بيشتري انجام دهند.  جلالي خاطرنشان كرد: جشنواره فجر صنايع‌دستي (سرو سيمين ۸) امسال به شكل بهتر و پررنگ‌تر از سال‌هاي گذشته اجرا خواهد شد. در حقيقت دهه فجر براي ما سال تحويل صنايع‌دستي به حساب مي‌آيد. بنابراين بايد از اين فرصت به نحو مطلوب استفاده كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار