کد خبر: 1213574
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس  در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: خودرو‌های برقی جزو بهترین گزینه‌ها به شمار می‌روند، زیرا از انرژی پاک در آن‌ها استفاده می‌شود. بهره گرفتن از این نوع خودرو‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. حدود ۱۵۰ خودروی برقی وارد ناوگان حمل و نقل شهری تهران شده که در یک برنامه زمانبندی‌شده قرار است به هزار دستگاه برسد. 
 
رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به لزوم بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور تصریح کرد: حکمی را در برنامه هفتم توسعه تحت عنوان بهینه‌سازی مصرف سوخت مصوب کردیم. این موضوع بسیار مهم است و باید به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم. مصرف سوخت در کشور ما بیش از حد متعارف جهانی است. در همه بخش‌ها بیشتر از استاندارد جهانی از انرژی استفاده می‌کنیم. در حوزه حمل‌ونقل نیز سوخت زیادی مصرف می‌کنیم و با الگوی مصرف جهانی بسیار فاصله داریم. 
وی افزود: روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر تولید بنزین در کشور داریم که تمام آن را مصرف می‌کنیم و حتی به واردات نیز می‌پردازیم. این آمار‌ها بسیار بالاست و نشان‌دهنده عدم‌مدیریت مصرف سوخت در کشور است. دلیل اینکه مصرف بنزین در کشورمان بسیار بالاست و نسبت به استاندارد‌های جهانی مصرف بالاتری داریم، این است که خودروسازان کشور به تولید خودرو‌هایی می‌پردازند که مصرف بسیار بالایی دارند. خودرو‌هایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌دهیم، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۱۰ تا ۱۴ لیتر مصرف بنزین دارند که بسیار بالاست. وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که ما موضوع تنوع سوخت را در کشورمان اصلاً مدنظر قرار نداده‌ایم. بیشتر سوخت مصرفی کشور در حوزه حمل‌ونقل بنزین است و درصد کمی از ال‌پی‌جی و سی‌ان‌جی بهره می‌بریم. حدود ۲۴ درصد در بخش حمل‌ونقل سبک از سی‌ان‌جی مصرف می‌کنیم، اما استفاده از خودرو‌های برقی را در دستور کار قرار نداده‌ایم. سنگدوینی گفت: اگر به سمتی برویم که حکم برنامه هفتم توسعه را در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت در دستور کار قرار دهیم، در تمامی بخش‌ها از جمله مصارف خانگی، تجاری، حمل‌ونقل و تولید، مدیریت مصرف خواهیم داشت. عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که رقابت در حوزه خودروسازی در کشور وجود ندارد، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که مشتریان حق انتخاب داشته باشند و بتوانند به خرید خودرویی بپردازند که کیفیت بالاتری دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار