کد خبر: 1215514
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

جوان آنلاین: مجله محلل، در کانال تلگرام خود نوشت:

یک مقطع زمانی مهم در بررسی‌ تحولات فلسطین، ماه مبارک رمضان است که دقیقا یک ماه دیگر و از ۲۲ اسفند آغاز می‌شود.

این ماه، ماه وحشت رژیم صهیونیستی است زیرا از هم‌اکنون بحث‌ها و بررسی‌ها در کابینه جنگی رژیم بالا گرفته است.

اولین نگرانی رژیم‌، تصاعد انفجاری تنش در کرانه باختری و فعال‌شدن هسته‌های مقاومت در سراسر کرانه و آغاز یک انتفاضه جدید در این منطقه است.

در همین خصوص، دستگاه‌های امنیتی اسرائیل علی‌الخصوص شاباک این نگرانی را دارند که حملات مقاومت در کرانه به عملیات‌های قسام در غزه متصل شود.

از این رو یک طرح جامع در حال بررسی در تل‌آویو این است که غزه با آتش‌بس و کرانه با مواردی مانند پرداخت وجوه بلوکه شده به تشکیلات خودگردان، کاهش حملات روزانه و بازگشت کارگران فلسطینی به کار در سرزمین‌های اشغالی، خاموش شوند تا مقاومت نیز به طور کلی اصطلاحاً سرد شده و مسیر برای طرح عادی‌سازی آمریکا در تابستان هموار شود.

البته همه این‌ها یک سر طیف است و در سر دیگر طیف فردی مثل نتانیاهو قرار دارد که در جلسه کابینه جنگی به هرتزی هالوی گفته ظرف دو هفته باید یورش به رفح تکمیل و گردان‌های قسام تا ماه رمضان نابود شوند!

در خصوص حمله به رفح نیز بازه ۴۸ ساعت آینده تعیین‌کننده است. پاسخ اسرائیل به پیشنهادات حماس جمعه شب به مصر و قطر ارسال شد و در آن مواردی مثل توقف دائمی جنگ، عقب‌نشینی، رفع حصار کامل یا بهبود شرایط زندانیان رد شده و مواردی بخش پیوست پاسخ حماس مثل بهبود شرایط مسجدالاقصی، عقب‌نشینی از مراکز شهرها و ... پذیرفته شده. یک هیئت مصری جمعه‌شب وارد تل‌آویو شد و بزودی یک هیئت امنیتی اسرائیلی راهی قاهره می‌شود تا جلسه ‌ای در روز سه‌شنبه برگزار شود. مسئله اما این است که اسرائیل همچنان انتظار دارد که حماس کوتاه بیاید. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار