کد خبر: 1216455
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آیت الله رییسی هیچ حزبی ندارد، گفت: رئیس جمهور به اعضای دولت تاکید کردند از هیج لیست فهرست یا حزبی در انتخابات پیش رو حمایت نکنند.

جوان آنلاین: سید محمد حسینی شنبه شب در حاشیه خانه گفت وگوی انتخابات در دانشگاه تهران افزود: یازدهم اسفند سال ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، بر این اساس افرادی که احساس مسولیت می‌کنند باید بکوشند تا میزان مشارکت در این انتخابات افزایش یابد، زیرا مشارکت تبعات داخلی، منطقه‌ای و جهانی دارد بنابراین افرادی که دل در گرو عظمت کشور دارند در جهت افزایش مشارکت حداکثری تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: با توجه به تایید حدود ۱۵ هزار داوطلب در انتخابات پیش روی مجلس، رقابت را شاهد هستیم و این رقابت می‌تواند منجر به مشارکت بالا در انتخابات شود.

حسینی با بیان اینکه برخلاف دولت‌های گذشته آیت الله رییسی هیچ حزبی ندارد، اظهار داشت: بر این اساس دولت در انتخابات هیچ دخالتی نخواهد کرد و حتی به اعضای دولت تاکید کردند از هیچ لیست یا حزب و فهرستی در انتخابات حمایت نکنند.

وی با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون رای اولی در انتخابات پیش داریم، گفت: امیدواریم میزان مشارکت از انتخابات سال ۹۸ که حدود ۴۲ درصد و در انتخابات رئیس جمهوری که ۴۹ درصد بود افزایش یابد، زیرا سرمایه اجتماعی و میزان حقانیت نظام طی این مدت بیشتر شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت از مدت‌ها قبل یعنی از آغاز حرکتش در سال ۱۴۰۰ این بوده که به مردم خدمت کند و کار‌های زیرساختی و مبنایی را انجام دهد تا رضایت مردم را جلب کند و با توجه به کمبود‌هایی که در حوزه آب و برق و انرژی و حوزه‌های گوناگون بوده سعی کرده که آن‌ها را با پروژه‌های متعدد رفع کند. حتی کار‌های عمرانی که سال‌ها معطل مانده را به نتیجه برساند.

وی گفت: این کار‌ها می‌تواند مایه امیدواری مردم باشد که مردم بدانند که مسوولان کشور در خدمت ان‌ها هستند و تلاش می‌کنند که شرایط کشور بهتر شود و رونق اقتصادی پیدا کنیم و درامد پایدار داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در دهه فجر هزاران طرح مورد بهره برداری رسید و به عنوان مثال در قم ۲۶۰ پروژه در آنجا افتتاح شد و به بهربرداری رسید، بنابراین این‌ها همه کمک به مردم است. گرچه عده‌ای تلاش می‌کنند که مردم را ناامید کنند و اهمیت انتخابات را کاهش دهند.

حسینی بیان داشت: مجلس ما مجلسی است که می‌تواند بسیار قوی باشد و قابل مقایسه با بسیاری از پارلمان‌های دنیا نیست و این مجلس را کسی نمی‌تواند منحل کند و مصوبات آن را کسی نمی‌تواند وتو کند و ویژگی‌های دیگری که در فصل ششم قانون اساسی به آن‌ها اشاره شده است بنابراین امیدواریم که همه افراد موثر و گروه‌های موثر تلاش کنند شبهات و سوالات را پاسخ دهند و مردم با انگیزه فراوان در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: در دولت‌های گذشته این رویه را داشتند که حزب تشکیل دهند. در دوره سازندگی حزب کارگزاران را تشکیل دادند، در دوره اصلاحات مشارکت را داشتیم، آقای روحانی حزب اعتدال و توسعه را داشتند، اما آقای رئیسی حزبی ندارد و تاکید کرده‌اند که اعضای دولت از فرد یا فهرستی حمایت نکنند و این را مبنا قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار