کد خبر: 1216986
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
سازمان بهداشت جهانی با اشاره به قطع شدن آب و برق مجتمع بیمارستانی ناصر واقع در خان یونس، تاکید کرد که حجم ویرانی‌ها در این بیمارستان غیرقابل توصیف است.

جوان آنلاین: «سازمان جهانی بهداشت» تاکید کرد: آب و برق مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه قطع شده است و زباله‌های بیمارستانی باعث تسریع و تشدید انتشار بیماری‌ها شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، این نهاد بین المللی همچنین افزود: حجم ویرانی‌ها در این مجتمع بیمارستانی، غیر قابل توصیف است و منطقه اطراف آن با ساختمان‌های ویران شده و در حال سوختن، احاطه شده است.

در همین راستان «هلال احمر فلسطین» اعلام کرد: نیرو‌های اشغالگر صهیونیست، در حال تیراندازی به طرف طبقه سوم بیمارستان «امل» در خان یونس هستند که در نتیجه، ۲ اتاق در بخش جنوب شرقی بیمارستان دچار آتش سوزی شده اند. از سوی دیگر، آب این بیمارستان قطع شده است.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد: هیاتی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حیاط بیمارستان حضور دارند، اما نظامیان اشغالگر همچنان در حال تیراندازی به سمت نیرو‌های امدادرسان هستند.

از سوی دیگر «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل از توقف ارسال کمک‌ها به نوار غزه خبر داد.

همچنین پزشکان در غزه با هشدار درباره مرگ کودکان فلسطینی به دلیل کمبود مواد غذایی ناشی از محاصره این باریکه به سازمان مذکور اعلام کرده اند که کودکان در نوار غزه به دلیل کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند.

ساعاتی پیش نیز «زیاد عیسی» رئیس امور بشر دوستانه سازمان «اکشن اید» به شبکه الجزیره گفت که این سازمان برای ارسال کمک‌ها به نوار غزه تلاش بسیاری انجام داده، اما رژیم صهیونیستی با این امر مخالفت کرده است.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار