کد خبر: 1217991
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
نشست انتخاباتی سید محمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و اسماعیل دوستی رئیس ستاد صدای ملت امروز - سه شنبه هشتم اسفندماه - در خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.

جوان آنلاین: سرلیست انتخاباتی شورای وحدت درباره اینکه آیا «ناطق نوری» و «علی لاریجانی» از فهرست انتخاباتی شما حمایت می‌کنند؟، گفت: آن‌ها مواضعی در مورد لیست ما نداشتند.

نشست انتخاباتی سید محمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و اسماعیل دوستی رئیس ستاد صدای ملت امروز - سه شنبه هشتم اسفندماه - در خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این نشست خبری، «محمد جواد محمدی نوری» قائم مقام ستاد انتخاباتی شورای وحدت در تهران نیز حضور داشت.

متکی: تنوع فهرست‌های انتخاباتی را به فال نیک می‌گیریم

«منوچهر متکی» سرلیست انتخاباتی شورای وحدت، انتخابات را یادگار امام (ره) دانست و گفت: در مجلس آتی فراکسیون شورای وحدت را با سه ماموریت مهم تشکیل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: فهرست شورای وحدت سیاسی نیست بلکه متشکل از مجموعه تخصصی برآمده از نیاز کمیسیون‌ها، مجلس و مردم است.

وی با بیان اینکه تنوع فهرست‌های انتخاباتی را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: اصرار به تجمیع فهرست‌ها ضرورتی ندارد.

سخنگوی شورای وحدت با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم هم گفت: مجلس علی رغم انقلابی بودن، عملکرد خوبی نداشت و نیازمند تحول است. مقید به مجلسی هستیم که در انجام وظایف خود جدی باشد و به حاشیه‌ها نپردازد.

متکی با بیان اینکه معتقد به شفاف سازی هستیم و هر نماینده باید رأی خود را به مردم توضیح دهد، گفت: عدم دخالت در عزل و نصب‌ها که تاکید مقام معظم رهبری است باید عملیاتی شود.

وی اعلام کرد: اگر مردم به فهرست شورای وحدت اقبال نشان دهند و لیست ما رأی بیاورد منتظر شروع به‌کار مجلس نخواهیم ماند و با چینش منطقی و تشکیل کمیته‌های تخصصی موضوعات مهم کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم.

سرلیست شورای وحدت تصریح کرد: فهرست ما سیاسی نیست بلکه مجموعه تخصصی برآمده از نیاز‌های کمیسیون‌ها، مجلس و مردم است. سیاسی نبودن فهرست ما بدین معنا است که هر موضوعی را سیاسی نمی‌کنیم.

متکی افزود: لایحه عفاف در «دخمه‌ای کمیسیونی» بررسی شد، ما این راه را غلط می‌دانیم، اگر موضوعی مربوط به جامعه است باید در منظر جامعه بررسی شود.

برنامه‌های انتخاباتی شورای وحدت

وی با بیان اینکه مردم تهران نمایندگان خود را نمی‌شناسند و نمایندگان تهران نیز احساس می‌کنند که تکلیف خاصی در برابر مردم ندارند؛ این اشتباه است، به تشریح برنامه‌های شورای متبوعش در انتخابات ۱۱ اسفند پرداخت و گفت: تهران را به ۳۰ منطقه تقسیم کردیم؛ ۲۲ منطقه شهرداری و ۸ منطقه پیرامونی. هر نماینده‌ای مسئول یک منطقه خواهد شد و هفته تعطیلی مجلس برای مراجعه نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خواهد بود و باید به منطقه خود بروند.

سرلیست انتخاباتی شورای وحدت تصریح کرد: برخی نمایندگان به محض حضور در مجلس، ارتباطشان را به عقبه خود قطع می‌کنند و احساس می‌کنند که خودشان باید به تنهایی تصمیم بگیرند. اگرچه وظیفه نمایندگی قائم به شخص است، اما ما شخصی و مستقل به مجلس نمی‌رویم و جمعی همفکر و هم‌نظر هستیم و به محض ورود به مجلس فراکسیون شورای وحدت را تشکیل خواهیم داد.

متکی درپاسخ به این سوال که آیا «علی لاریجانی» و «علی لاریجانی» از فهرست انتخاباتی شورای وحدت حمایت می‌کنند؟، گفت: آن‌ها مواضعی در مورد لیست ما نداشتند.

وی درخصوص انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان هم گفت: شورای وحدت شأن و جایگاهی برای گزینش و انتخاب خبرگان برای خود قائل نیست.

سخنگوی شورای وحدت اظهار کرد: ما در گذشته و اکنون در قالب شورای وحدت به جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علیمه و جامعه روحانیت مبارز) توجه داریم.

متکی گفت: کار ارزشمندی که آنان در رساندن حداکثری اشتراکات انجام دادند را ارزشمند می‌دانیم.

مهدوی‌کنی: راهِ حل مشکلات اقتصادی، از راه فرهنگ می‌گذرد

حجت الاسلام «محمد سعید مهدوی کنی» هم در این نشست خبری با اشاره فهرست ارائه شده شده از سوی شورای وحدت، گفت: امیدوارم این فهرست (شورای وحدت) بتواند تحول را برای یک زندگی بهتر مردم رقم بزند. مردم با انتخاب خوب خود، تحول را رقم خواهند زد.

وی تاکید کرد: مردم با انتخاب خود افرادی را به مجلس بفرستند که روحیه تحول‌خواه و شجاعت داشته باشند.

عضو فهرست شورای وحدت با بیان اینکه در قانون اساسی، ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که هنوز به مرحله عمل نرسیده است، تاکید کرد: راهبرد‌های کلان مقام معظم رهبری پس از گذشت سال‌ها هنوز راهکار پیدا نکرده است. مجلس باید فرصتی برای استفاده از این ظرفیت‌ها باشد و راه‌هایی برای ریل‌گذاری دولت فراهم کند.

مهدوی کنی گفت: در بررسی موانع، به مشکلات زیربنایی در نظام مدیریتی و تصمیم‌گیری، نظام فرهنگی و ارزش‌گذاری و موضوعات کلان اقتصادی می‌رسیم که تصمیم قاطعی در حوزه‌های مختلف گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم نگرانی فوری و ضروری را می‌طلبد و باید با فوریت بررسی شود، افزود:، اما اینکه همواره اولویت براساس نیاز‌های ضروری تنظیم می‌شود، مجلس را منفعل کرده و فرصت رسیدگی به مسائل زیربنایی را گرفته است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مجلس باید زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کند که هم به مسائل فوری و ضروری رسیدگی کند و هم باید فرصتی را برای بررسی مسائل زیربنایی اختصاص دهد.

مهدوی کنی گفت: راهِ حل مشکلات اقتصادی، از راه فرهنگ است. به فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ روح همه حرکت‌هاست و همه مصوبات باید هزینه‌های فرهنگی را مدنظر داشته باشد.

به دنبال اصلاح سازوکار درون مجلس هستیم

وی با بیان اینکه زمان ایجاد تحول در نظام‌های زیربنایی کشور است، تاکید کرد: ظرفیت قانونی در کشور تا حد زیادی فراهم شده است و شاید به دلیل کثرت آن در جا‌هایی ناهماهنگی بین قوانین نیز وجود داشته باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: زمان رفع موانع و ایجاد ساختار نظام تصمیم‌گیری مناسب برای تحولات آتی است.

مهدوی کنی با بیان اینکه به جای قول تصویب لایحه‌هایی که مُسکن هستند، مساله اصلی رفع موانعی است که اجازه اجرای تصمیمات خوب قبلی را نمی‌دهد، گفت: ما هدف خود را اصلاح سازوکار درون مجلس و نظام کل کشور تعریف کرده‌ایم

جلالی: مجلس یازدهم در نظارت دچار تعارفات سیاسی بود

حجت الاسلام «سید محمد جواد جلالی»، عضو هیأت عالی شورای وحدت و کاندیدای شورای وحدت طی سخنانی در نشست انتخاباتی ایرنا با بیان اینکه خود را نسل مطالبه‌گر انقلاب می‌دانیم و معتقدیم مردان دوران انقلاب و استقرار و مردان دوره تثبیت، زحمت‌های خود را کشیده‌اند و ما به دنبال ارزیابی کارآمدی نظام هستیم، افزود: براین باوریم که فرآیند‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در کشور دچار اشکالاتی است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مجلس یازدهم، اظهار کرد: نظارت در مجلس یازدهم دچار تعارفات سیاسی شد و توانایی نظارت کافی وجود نداشت.

عضو فهرست شورای وحدت تصریح کرد: صدایی باید در مجلس، نسل نوین را فریاد زند، زیرا شنید شدن این صدا‌ها سبب استمرار ایران می‌شود از این رو به مجلس به عنوان یک ظرفیت می‌نگریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار