کد خبر: 1219034
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

جوان آنلاین: داود مهدوی زادگان در مطلبی در کانال خود در ایتا نوشت:

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همچون دوره‌های گذشته با حضور پر شور و نشاط مردم در پای صندوق‌های رأی برگزار شد.

ملت باز هم همگان را اعم از دوستان و دشمنان را با مشارکت قوی خود شگفت زده کرد. چون اتمسفر سنگینی از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی دشمن بر افکار عمومی در عدم مشارکت در انتخابات مسلط شده بود.

سیاه نمایی عظیمی از سوی جریانات سیاسی برانداز و غربزده و سکولار برای القای بی فایده بودن مشارکت در انتخابات به راه افتاده بود. اما واکنش مثبت مردم به انتخابات تمام این تلاش‌های مذبوحانه را بر باد داد و به اصطلاح دود کرد و به هوا فرستاد.

بی تردید هدایت گری چند ماهه اخیر، ولی فقیه در قالب جهاد تبیین و روشنگری در هشیار ساختن مردم به اهمیت و ضرورت مشارکت قوی و محکم بسیار تاثیر گذار بوده است. علاوه بر این تلاش‌ها و زحمت‌های بی وقفه رئیس جمهور مردمی در امید آفرینی و بازگشت مردم به پای صندوق‌های رأی نیز موثر بوده است.

باری، مشارکت قوی مردم در این انتخابات متضمن معانی زیادی از آری و نه‌ها است و از جهات مختلف می‌توان آن را تحلیل و تفسیر کرد. از جمله این تحلیل‌ها اشاره‌ای است که به سطح بالای هشیاری و درک مقتضیات زمانی دارد. ملت خیلی خوب به این فهم عمیق رسیده است که دشمن و بدخواهانش چه چیزی را نشانه رفته است.

دشمن ملت آرامش و آسایش و امنیت ملی را مورد هدف قرار داده است. بی تردید هر گونه پیشرفت و ترقی و ساماندهی امور در پرتو آرامش جامعه است. تمام ارکان توسعه بخش جامعه در آرامش و امنیت خاطر می‌توانند خوب بیاندیشند و خوب عمل کنند و خوب ارزیابی کنند.

دهه گذشته، دهه پر اضطراب و استرس و تنش زایی‌های بی حد و حصری بود که می‌توانست اتفاق نیافتد. دولتی که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده بود، با بی تدبیری کوهی از نا امیدی و اضطراب و نگرانی برجای گذاشت و کنار رفت.

همین امر، فرصت خوبی بود تا بدخواهان ملت با به راه انداختن آتش فتنه و اغتشاش این نگرانی و اضطراب را تشدید کنند. روشنفکرانی هم هستند که همواره تمام تلاش شان معطوف به تزریق کینه و نفرت و خصومت در شریان‌های فرهنگی جامعه بوده و هست.

اما ملت بویژه در زمان وقوع اغتشاشات ۴۰۱ به این سو به تدریج متوجه نیاز واقعی خود شد. ملت به این درک درست و عمیق رسید که بیش از گذشته به آرامش و تسامح و خشونت پرهیزی نیاز دارد؛ و این مقصود مهم و حیاتی نه فقط با عدم مشارکت در انتخابات حاصل نمی‌شود بلکه اضطراب و نگرانی و خشونت طلبی را تشدید می‌کند.

آری، ملت پای صندوق‌های رأی آمد تا به دوست و دشمن بفهماند که جامعه در شرایط کنونی بیش از گذشته به آرامش و خشونت پرهیزی نیاز دارد و باید برای تثبیت و تقویت آن وارد میدان انتخابات شد.

اکنون بر منتخبان ملت است که در راه امید آفرینی و آرامش بخشی و اضطراب زدایی از جامعه گام‌های استوار و محکمی بر دارد. انشالله

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار