کد خبر: 1223050
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
مقام ارشد جنبش حماس امروز (شنبه) در سخنانی گفت که اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی ظاهری است و دو طرف برای نابودی مساله فلسطین اتفاق نظر دارند.

جوان آنلاین: «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس در این باره گفت: مشخصه موضع آمریکا، ریاکاری است و واشنگتن در ظاهر حرفی را می‌زند و در مذاکرات عکس آن عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: توافقی میان اسرائیل و دولت آمریکا برای از بین بردن مسئله فلسطین وجود دارد و اختلاف فقط در نحوه اجرای آن است.

اسامه حمدان با اشاره به دور جدید مذاکرات در قاهره نیز گفت: ما در مذاکرات انعطاف داریم، اما تسلیم را نمی‌پذیریم.

وی در این باره ادامه داد: نوعی چرخش در موضع اسرائیل در مذاکرات وجود دارد، اما ما معتقدیم که این تغییر کافی نبوده و نشان دهنده جدیت در دستیابی به تفاهم نیست.

فردا (یکشنبه) به دعوت مصر هیاتی از حماس و رژیم صهیونیستی برای شرکت در مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه راهی قاهره می‌شوند.

به گفته منابع مصری، در مذاکرات فردای قاهره رئیس سازمان سیا و نخست‌وزیر قطر هم حضور دارند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرده است که هر گونه مذاکره‌ای باید شامل برقراری آتش بس دائم و عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه باشد.

هیات‌های حماس و رژیم صهیونیستی اواسط اسفند مذاکره درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسیران در قاهره پایتخت مصر را آغاز کردند.

این مذاکرات پنجشنبه ۱۷ اسفندماه بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مقامات فلسطین می‌گویند که رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهره، بیش از پیش نشان داده که به هیچ عنوان قصد ندارد به جنگ علیه غزه پایان دهد و فقط در تلاش است بدون امتیازدهی، اسرای خود را که در بند جنبش حماس هستند، آزاد کند.

پس از اینکه رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیر مستقیم با جنبش حماس برای چندمین بار متوالی کارشکنی کرد، هیأت حماس محل برگزاری مذاکرات در قاهره را ترک کرد و برای ادامه رایزنی با رهبران این جنبش به فلسطین بازگشت.

هدف از این مذاکرات، توقف حملات رژیم اسرائیل به غزه، بازگشت آوارگان و رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این منطقه است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار