کد خبر: 1224176
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
محمدجواد اخوان
حدود ۱۰ روز قبل در سرمقاله روزنامه جوان درباره تنبیه متجاوزان صهیونیست به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی به قلم این حقیر به نکته‌ای اشاره شد که اکنون معنای دقیق‌تری می‌یابد. در آنجا تأکید شد که «پاسخ جمهوری اسلامی به شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی قطعی است، اما کیفیت این "سیلی" را باید در چارچوب راهبرد کلان جمهوری اسلامی ایران جست‌وجو کرد.
حدود ۱۰ روز قبل در سرمقاله روزنامه جوان درباره تنبیه متجاوزان صهیونیست به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی به قلم این حقیر به نکته‌ای اشاره شد که اکنون معنای دقیق‌تری می‌یابد. در آنجا تأکید شد که «پاسخ جمهوری اسلامی به شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی قطعی است، اما کیفیت این "سیلی" را باید در چارچوب راهبرد کلان جمهوری اسلامی ایران جست‌وجو کرد. در سطح راهبردی نوار پیروزی‌های مقاومت همچنان استمرار یافته، پس زمین بازی موفق برای ما در سطح راهبردی تعریف می‌شود. حریف می‌خواهد ما از زمین موفق خود یعنی راهبرد تنازل کرده و به بازی در زمین او یعنی "تاکتیک" تن در دهیم. البته توان تاکتیکی ما نیز قابل‌اتکاست، درعین‌حال هوشمندی نظام ایجاب می‌کند که نقطه قوت‌ها حفظ شود. در نتیجه بازی مطلوب حفظ زمین راهبردی در عین استمرار سیاست ابهام است».
‌در نهایت اشاره شد که دشمن «ضربه تاکتیکی هم خواهد خورد، اما جابه‌جایی زمین بازی رخ نخواهد داد».
اکنون و با گذشت ۱۰ روز و وقوع حمله ترکیبی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در ۲۶ فروردین‌ماه، ابعاد ماجرا عینیت بیشتری یافته است. صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولی ما که «به‌منزله خاک ما» تلقی می‌شد تعرضی غیرقانونی کردند، به این خیال که جمهوری اسلامی یا پاسخ نخواهد داد یا اگر پاسخ دهد شرایط را به سود صهیونیست‌ها تغییر خواهد داد. اما جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که انتظار می‌رفت هوشمندانه عمل کرد و در عین استفاده از «حق دفاع مشروع» خود، هم توانمندی لازم برای «اقدام ابتدایی» را به رخ حریفان کشید و هم با پاسخ چندبرابری بازدارندگی خود را تثبیت کرد. درعین‌حال بر همه اعم از دوست و دشمن ثابت شد که خویشتن‌داری حکیمانه جمهوری اسلامی در مقابل شرارت‌های مکرر صهیونیست‌ها، به جهت رعایت مصالح عالی منطقه بوده و ایران قدرت دفع شرارت‌ها را، ولو در صورت حمایت‌های تمام‌عیار متحدان غربی رژیم‌صهیونیستی دارد. 
دکترین عملیاتی نیرو‌های مسلح کشورمان در حمله اخیر مبتنی بر اشراف اطلاعاتی دقیق از اهداف و نیز برآورد کامل از توان دفاعی طرف مقابل بود. به همین دلیل با طرح‌ریزی عملیاتی ترکیبی، هم سامانه‌های متعدد پدافندی رژیم‌صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی و هم سامانه‌های زمینی و هوایی امریکا و انگلیس در ماورای رود اردن را درگیر عملیات سخت و نفس‌گیر مواجهه با انبوه لشکر پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های کروز کرد و عملاً موشک‌های بالستیک توانستند با درصد موفقیت قابل قبولی به اهداف از پیش تعیین‌شده اصابت کنند. موفقیت عملیات ترکیبی و پیچیده اخیر مرهون سال‌ها تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب‌اسلامی در هدایت و اقتدارافزایی روزافزون ایران در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌های فرا منطقه‌ای و متحدان منطقه‌ای آن‌ها و نیز جهاد پیگیر نیرو‌های مسلح در فتح قله‌های علم و اقتدار است. 
اینکه صهیونیست‌ها چه واکنشی در مقابل تنبیه خود خواهند داشت، پرسشی است که پاسخ‌های متنوعی به آن داده شده است، اما بی‌شک حامیان غربی آن‌ها علاقه‌ای برای گسترش جنگ و ایجاد مخاطرات بیشتر برای منافع آن‌ها در منطقه ندارند. پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی چنان قاطع بود که ریسک ورود صهیونیست‌ها را به منازعه پینگ‌پنگی افزایش داد و اگر هم چنین حماقتی از آنان سرزند پاسخ‌های به‌مراتب شدیدتر آتی آن‌ها را در نهایت پشیمان‌تر 
خواهد کرد. 
درنهایت فراتر از ابعاد مادی این رویداد به‌یادماندنی در تاریخ منطقه، در آن شامگاه فراموش‌نشدنی حجم آتش انبوهی که به‌سوی پایگاه‌های اطلاعاتی و نظامی رژیم‌صهیونیستی گسیل داده شد، عملاً آسمان منطقه را در پیش چشم صد‌ها میلیون نفر از ساکنان «هلال خصیب» ستاره‌باران کرد و تصویر آسمان نورانی شده قدس شریف، برای اهل معنا یادآور همان «نَاراً مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ» است که در روایات ما آمده است و نیز اشارتی رمزآلود به ستاره دنباله‌داری است که پیروان غربی انجیل هم با آن آشنایند؛ همان ستاره‌ای که ۲ هزار سال قبل از شرق به سوی سرزمین مقدس حرکت می‌کرد و سه موبد ایرانی را به دنبال به آن سرزمین کشاند که بشارت‌دهنده ظهور مسیح موعود بودند و اینک نیز جهان بیش از همیشه منتظر آن ستاره نجات‌بخش و موعود آخرین‌اش است و برای همه ما این گزاره مهم را تداعی کرد که «فلسطین کلید رمزآلود فرج امت اسلامی است».
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
0
0
اینکه اربابان صهیونیست علاقه ایی به ادامه ندارند شاید خیلی صحیح نباشد .چرا؟ به این دلیل که جلو چشم نوکران ارباب غربی فرو ریخته است ، پس باید کاری کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
0
0
هههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
0
0
عجب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
0
0
???????????????????????⚽️⚽️???????↘️??♿️?????????
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار