کد خبر: 1224358
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در اظهاراتی ضد ایرانی بدون اشاره به نقش لندن - واشنگتن در بی ثباتی خاورمیانه مدعی شد: «انگلیس مدت‌هاست که درباره نقش غیرقابل قبول ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، از جمله نقش آن در حمایت از حوثی‌ها در یمن، به صراحت سخن گفته است.»

جوان آنلاین: «باربارا وود وارد» سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی اوضاع خاورمیانه بدون اشاره به حملات لندن و واشنگتن به انصارالله یمن و حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ غزه افزود: «اقدامات بی پروا حوثی ها همچنان تلاش های برقراری صلح برای مردم یمن را تضعیف می کند.»

به گزارش ایرنا، سفیر انگلیس اضافه کرد: یمن علاوه بر درگیری های جاری، با چالش های زیست محیطی شدیدی مواجه است و پرداختن به این مسائل در حال حاضر، و به عنوان بخشی از هر گونه بحث برای صلح، برای پایداری آینده یمن حیاتی خواهد بود.

وود وارد اضافه کرد: ما مجدداً درخواست خود از همه طرف ها برای تسهیل دسترسی بدون مانع برای فعالان بشردوستان را تکرار می کنیم.

سفیر انگلیس در این نشست بار دیگر به عملیات نظامی وعده صادق ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اشاره و ادعا کرد: ما به صراحت حملات ایران علیه اسرائیل در آخر هفته را محکوم می کنیم و معتقدیم این کشور هیچ کاری برای پیشبرد چشم انداز صلح در غزه انجام نداده است.

او مدعی شد: انگلیس مدت‌هاست که درباره نقش غیرقابل قبول ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، از جمله نقش آن در حمایت از حوثی‌ها در یمن، به صراحت سخن گفته است. ما می دانیم که حوثی ها در این حمله اخیر مشارکت داشتند. اقدامات بی پروا آنها همچنان خطر تضعیف جدی تلاش ها برای برقراری صلح در یمن را به همراه دارد.

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند. توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ یعنی هفت روز پس از تصویب قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه در طول ماه مبارک رمضان، رژیم اسرائیل به پشتیبانی آمریکا نه تنها این قطعنامه را اجرا نکرد، بلکه برای جبران شکست خود در عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در حمله هوایی موشکی، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سردار «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار