کد خبر: 1226092
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
یادداشت

جمال رستم زاده - جوان آنلاین: بعضی ها می گویند غیر قابل پیش بینی هستیم؛ ما مردم ایران. برای همین مدعی هستند که دشمن هر چه برنامه ریزی و تلاش می کند نمی تواند مسیر مردم را به نفع خود تغییر دهد. اما واقعیت این نیست. اتفاقا ما مردم ایران خیلی هم رو راست و قابل پیش بینی هستیم و بارها ثابت کرده ایم که بلدیم مسائل را به درستی در ذهن خود تفکیک کنیم و متناسب با هر مسئله ای با همان قواعد معمول رفتاری عاقلانه داشته باشیم.  برای همین است که تیر دشمن دائما به سنگ می خورد و کاری از پیش نمی برد. واضح تر اینکه نمی تواند با پررنگ کردن یک موضوع مثلا مشکلات معیشیتی و اقتصادی چنان در ذهن ما تاثیر منفی بگذارند که مثلا در یک موضوع سیاسی موضعی بر خلاف حق و حقیقت بگیریم. لجوج نیستیم و بی حساب و کتاب زیر میز نمی زنیم. کوچه بازاری ترش اینکه جو گیر نمی شویم یا امروزی ترش یعنی نمی توانند ما را از بیرون کنترل کنند. بازیچه هیچ کس و جریانی نمی شویم. چون آموخته ایم هر چیزی را  در جای خود پیگیری کنیم. برای همین وسط اغتشتشاشات سیاسی و اجتماعی عده ای معدود، ما عزاداری محرم و صفرمان را نه تنها ترک نمی کردیم که با شکوه تر هم برگزار شد. میانه گرفتاری های معیشتی و اقتصادی و با وجود سمپاشی دشمن در کشور که در طبل ناتوانی دولت برای کنترل بازار می دمد با وجود همه سختیها و تنگناها و گلایه هایی بعضی های مان داریم که بعضا به حق هم هست، تصویری بی بدیل در جشن پیروزی انقلاب اسلامی می آفرینیم یا در انتخابات با شکوهی شرکت می کنیم.

پس از حمله تروریستی در شاهچراغ، صحن این امام زاده خلوت که نمی شود خودمان آستین همت بالازدیم و حرم را مهیای عزاداری و برگزاری مراسم کردیم.

پس از بمب گزاری ناجوانمردانه در مراسم سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان ساعتی نگذاشته دوباره به محل انفجار و حادثه در گلزار شهدای کرمان برگشتیم تا هم مراسم سالگرد را بهتر و باشکوه تر برگزار کنیم و هم برای شهدای تازه مراسم بگیریم آن وسط به حال شهیدانمان هم غبطه خوردیم که " یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما ".  می دانیم که ممکن است یکباره وسط جنگ و درگیری قرار بگیریم ممکن است قیمت دلار و سکه بالا برورد و بازار طلا تکان بخورد و اجناس قیمشتان چند برابر شود اما هم در تشییع شهدای مقاومت کنسولگری ایران در سوریه سنگ تمام می گذاریم و هم محکم تر از قبل شعار "مرگ بر آمریکا و اسراییل" سر می دهند و خیلی قاطعانه از مسئولان نظام می خواهیم نکند سکوت کنید و بی خیال انتقام شوید. بعد هم که نیروی  های مسلح مقتدر با به رخ کشیدن توان نظامی و دفاعی کشور کیلومترها آن طرف تر درست در قلب سرزمین های اشغالی مهمترین پایگاه های نظامی اسراییل را هدف موشکباران قرار می دهند نه تنها نگران کشیده شدن پایمان به وسط معرکه و جنگ نمی شویم که تا صبح آن شب و چند روز متوالی برای این چنگ و دندان نشان دادن و پنجه به صورت پوشالی رژیم صهیونیستی کشیدن شادمانی می کنیم. انگار آب از آب تکان نخورده شما فقط کافی بود وسط این اضطراب و الهاب ساکنان گنبد آهنین که از خانه عنکبوت سست تر بود لطیفه هایی که برای این بینی های به خاک مالیده شده ساختیم را بخوانی تا از حال خوشمان باخبر شوی.

بعد هم که در شادمانی افتضاح حمله نمایشی یا به قول وزیر خودشان مسخره رژیم به اصفهان غرق شدیم و بساط لطیفه سازی و خنده مان بیشتر جور شد و خیالمان از آمادگی دفاعی و توان رزمی نیروهای مسلح کشورمان راحت. 

قابل پیش بینی ترین مردم جهانیم؛ ما مردم ایران. همیشه بر یک طریق و آن هم مسیر حق و حقیقت گام برداشته ایم. هیچ گاه مسائل را به هم گره نزده ایم. گلایه ها سرجایش، ایستادن پای آرمانها، میهن دوستی و مسلمانی هم جای خودش. همه اینها هم که کنار بگذاریم انسان دوست بوده ایم و آزادی خواه. این را هم ثابت کرده ایم هم صادر برای همین چشم خیلی از ملتهای جهان به سوی ماست. این موشکها هدفش یک رژیم جعلی نبود با سخره گرفتن یک ابرقدرت خیالی و شکستن هیمنه بی مردمی و نا انسانی بود.

شاید همین باعث شده که دیگر دشمن بی خیال برنامه ریزی و توطئه سازمان یافته و معین برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران شود و مدتهاست که تلاش دارد صرفا بر موج های محدود در مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی سوار شود شاید بتواند با تقویت طول موج ، آبی را گل آلود کند و این میان ماهی خود را صید کند که تاکنون نیز موفق نشده است اگر مسئولان و صاحبان تریبون کمی در بیان نظرات و دیدگاه ها و عملکرد خود دقت کنند.

برچسب ها: ایران ، جهان ، پیش بینی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار