کد خبر: 1226477
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
خیلی‌ها نمی‌دانستند ذیل چه پروژه‌ای کار می‌کنند و در ظاهر مثلاً یک مدلسازی ریاضی انجام می‌دادند. بهانه‌ای جور کردم و بی‌خیال فاند شدم و از انجام پروژه کنار کشیدم. 

 جوان آنلاین: حسین عباسی‌فر در کانال شخصی خود در پیامرسان ایتا خاطره‌ای را از یک استاد دانشگاه بورس شده در امریکا به اشتراک گذاشت. خلاصه‌ای از این یادداشت در ادامه از نظر می‌گذرد: یکی از اساتید دانشگاه و صاحب مدال المپیاد جهانی و... می‌گفت من رفته بودم به یکی از دانشگاه‌های امریکا اونجا فول فاند شده بودم و هزینه کامل تحصیل و زندگی‌ام را می‌دادند. فقط از من خواسته بودند پروژه‌ای را انجام بدهم! کنجکاو شدم و بررسی کردم که پروژه چیست که متوجه شدم این پروژه جزئی از پروژه تسلیحاتی اتمی امریکاست. ابرپروژه‌ای که بین دانشگاه‌های مختلف تقسیم شده بود و در دانشگاه‌ها بین دانشکده‌ها و اساتید و آن‌ها هم بین دانشجویان تقسیم کرده بودند. خیلی‌ها نمی‌دانستند ذیل چه پروژه‌ای کار می‌کنند و در ظاهر مثلاً یک مدلسازی ریاضی انجام می‌دادند. بهانه‌ای جور کردم و بی‌خیال فاند شدم و از انجام پروژه کنار کشیدم. 
دم این دانشجو گرم واقعاً! اما واقعاً برای من سؤال است، چند درصد از نخبگان ما که به امریکا می‌روند، تحقیق می‌کنند که ببینند پروژه‌ای که انجام می‌دهند چه خدمتی به نظام سلطه و جنایات امریکا می‌کند؟ امریکا با چاپ دلار کاری که می‌کند دزدی نخبگان است نه جذب نخبگان. دزدی توان و استعداد از سراسر دنیاست.

برچسب ها: نخبگان ، بورسیه ، امریکا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
0
آمریکا و اروپا تولید کننده مقالات علمی پیش رو هستند هر چه شما بخواهید فکر کنید آنها انجام داده اند و نیازی بفکر شما نیست . در کشور افراد توانمند داریم اما نخبگان بسیارعدد پایین را.شکیل می دهند .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
0
ما اگر نخبه داشتیم که صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران نبود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار