کد خبر: 1226557
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در شرایط جنگی، رسیدن به عدد دقیق بسیار دشوار است، اما معتقدم ارقام درباره میزان کشته‌شدگان در غزه، تصور نسبتاً منطقی در اختیار ما قرار می‌دهد و این آمار دهشتناک است
جوان آنلاین: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) آمار هولناکی را از تعداد کودکان شهید در نوار غزه منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد شهدای کودک در غزه از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر بیشتر است. 
 
همزمان با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، آمار‌هایی که از وضعیت انسانی در این باریکه منتشر می‌شود فاجعه‌بار است. فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی روز یک‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تاس، تأکید کرد: در شرایط جنگی، رسیدن به عدد دقیق بسیار دشوار است، اما معتقدم ارقام درباره میزان کشته‌شدگان در غزه، تصور نسبتاً منطقی در اختیار ما قرار می‌دهد و این آمار دهشتناک است. وی افزود: کشتن بیش از ۳۰ هزار نفر ظرف شش ماه، بی‌سابقه است. ما می‌دانیم که در بین آن‌ها ۱۳هزار کودک وجود دارد. این را هم می‎دانیم که شمار کودکان کشته شده در غزه در شش ماه، بیشتر از تمام قربانیان سراسر جهان در چهار سال اخیر است! لازارینی تأکید کرد: بنابراین موضوع هم از لحاظ آماری و هم از حیث سطح ویرانی، بی‌سابقه است. امروز اگر به تعداد کارمندان آنروا که در نوار غزه کشته شده‌اند (۱۸۰ نفر) دقت و آن را با شمار کارمندان ما در غزه یعنی ۱۳ هزار نفر مقایسه کنیم و سپس به شمار کشته‌شدگان در سراسر نوار غزه نگاهی بیندازیم و آن را با کل جمعیت در مقام مقایسه قرار دهیم، کمابیش به نسبت مشابهی دست خواهیم یافت. وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت که عدد ۳۴ هزار شهید، اغراق‌آمیز نیست، تصریح کرد: «آمار کشته‌شدگان قطعاً در همین بازه است و حتی مطمئن نیستم که آیا این رقم افرادی که زیر آوار مانده‌اند را در برمی‌گیرد یا خیر، زیرا در اکثر مواقع، شمار کشته‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ثبت و گزارش می‌شود. بنابراین متأسفانه باید بگویم که نسبت اعلام‌شده، شاید به واقعیت نزدیک باشد و این رقم می‌تواند بیشتر باشد. همچنین باور دارم که این ارقام، اغراق‌آمیز نیست.» بر اساس آمار جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت غزه، شمار شهدا از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است که ۷۲درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار