کد خبر: 1226709
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سرمربی تیم‌ملی بسکتبال؛ ایتالیایی، اسلوونیایی یا ایرانی؟
هیچ یک از اعضای کمیته فنی روی هاکان دمیر و ادامه همکاری با او نظر مثبتی نداشتند. بنابراین او از فهرست گزینه‌ها خارج شد. از میان چهار مربی خارجی باقیمانده، توافق روی دو مربی اهل اسلوونی و ایتالیا حاصل شد. تریفانوویچ یکی از مربیان مورد نظر است
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: هدایت تیم‌ملی بسکتبال دیگر قطعاً به هاکان دمیر سپرده نخواهد شد. این نتیجه قطعی است که در کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گرفته شده و تمامی اعضا بر قطع همکاری با مربی اهل ترکیه اتفاق‌نظر داشته‌اند. دمیر عملکرد ضعیفی روی نیمکت تیم کشورمان داشت و قراردادش هم با ایران تمام شده است. نتایج ضعیف در جام‌جهانی و همچنین ناکامی در کسب مدال بازی‌های آسیایی در کارنامه سرمربی پیشین دیده می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت خبری از بازگشت هاکان دمیر نخواهد بود و در عوض نام چهار گزینه خارجی و داخلی روی میز رئیس فدراسیون قرار گرفته است. رادوان تریفانوویچ از اسلوونی و مارکو راموندینو اهل ایتالیا مربیان خارجی مدنظر کمیته فنی هستند و نام دو گزینه داخلی نیز بعد از اتمام لیگ برتر اعلام خواهد شد. با این‌حال بسیاری مهران شاهین‌طبع را یکی از گزینه‌های قطعی فدراسیون برای مذاکره می‌دانند. 
سعید تابش‌نیا در گفتگو با مهر نتایج کمیته فنی را تشریح کرد: «هیچ یک از اعضای کمیته فنی روی هاکان دمیر و ادامه همکاری با او نظر مثبتی نداشتند. بنابراین او از فهرست گزینه‌ها خارج شد. از میان چهار مربی خارجی باقیمانده، توافق روی دو مربی اهل اسلوونی و ایتالیا حاصل شد. تریفانوویچ یکی از مربیان مورد نظر است. او اهل اسلوونی و ۵۴ ساله است. رزومه خوبی دارد و مربیگری تیم‌ملی کشورش را هم در کارنامه دارد. ضمن اینکه سابقه همکاری با تیم‌های پایه را هم دارد. مارکو راموندینو هم گزینه ایتالیایی است که در حال حاضر مربی تیم زیر ۲۳ سال کشورش است. او ۴۲ ساله است و در زمینه بسکتبال پایه و جوانگرایی که مورد تأکید فدراسیون است، تبحر بالایی دارد.» تابش‌نیا در خصوص گزینه‌های داخلی گفت: «از میان چهار مربی داخلی پیشنهاد شده هم کمیته فنی در مورد دو مربی به جمع‌بندی رسید. البته به‌خاطر در جریان بودن لیگ برتر و شاغل بودن این مربیان، فعلاً نامی از آن‌ها نمی‌بریم.» سخنگوی کمیته فنی از شروع مذاکرات با گزینه‌های خارجی خبر داد: «به‌منظور از دست ندادن زمان به زودی فدراسیون با مربیان خارجی مورد نظر وارد مذاکره می‌شود و از طریق مدیر برنامه‌های آن‌ها مواردی مانند رقم قرارداد، چگونگی رفت و آمد و همکاری را بررسی می‌کند. رقابت‌های لیگ برتر همچنان در جریان است، به همین دلیل فعلاً با مربیان داخلی مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد. احتمالاً روند مذاکره با مربیان خارجی مورد نظر تا پایان لیگ طول بکشد. آن زمان می‌توان بدون دغدغه با مربیان داخلی که قاعدتاً در دسترس هم هستند وارد مذاکره شد. نتیجه مذاکره با این مربیان داخلی و خارجی، جمع‌بندی و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار