کد خبر: 1227378
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
اید منتظر ماند و دید این تغییرات گسترده آن هم در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ برتر چه دستاوردی برای استقلال به همراه خواهد داشت.

جوان آنلاین: استقلال این روز‌ها به صورت عجیبی دستخوش تغییرات است. بعد از واگذاری ۸۵ درصد از سهام آبی‌ها به هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، این باشگاه برخلاف رقیب سنتی خود که آن هم به کنسرسیومی متشکل از شش بانک واگذار شد، به شدت دستخوش تغییرات شده است. اوضاع فعلاً در اردوگاه سرخ‌ها آرام است (هر چند باید از آن به عنوان آتش زیر خاکستر یاد کرد؛ آتشی که با شعله‌ورشدنش طومار پرسپولیس را به‌هم می‌پیچد)، اما در استقلال اینگونه نیست.
مالک جدید خیلی زود دست به‌کار شد و ابتدا بحث تغییر نام استقلال را به میان کشید. اضافه‌شدن پسوند «خلیج‌فارس» به نام استقلال اولین گام بود که مالک جدید به بهانه اینکه تمام زیرمجموعه‌های هلدینگ این پسوند را دارند، اقدام به اضافه‌کردن آن به نام استقلال کرد و جالب اینکه هیچ عکس‌العملی هم از سوی آن‌هایی که سال‌هاست خود را پیشکسوت و بزرگ استقلال می‌نامند، دیده و شنیده نشد و فقط برخی مسئولان وزارت ورزش و شخص وزیر وقتی شائبه خارج‌شدن استقلال از تهران بابت این تغییر نام پررنگ شد، نسبت به آن واکنش نشان دادند و اعلام کردند کار تغییر نام باید روال قانونی خود را طی کند.

اقدام بعدی مالک جدید استقلال محدودکردن اختیارات علی خطیر، مدیر عامل باشگاه بود، آن هم برخلاف آنچه بعد از واگذاری سرخابی‌ها عنوان شد، یعنی اینکه مقرر شد هیئت مدیره و مدیران عامل دو باشگاه تا پایان فصل به کار‌شان ادامه می‌دهند و بعد از پایان فصل مالکان جدید در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند. با این‌حال، کار علی خطیر حتی به محدودشدن اختیارات هم نینجامید و درست بعد از بازی استقلال مقابل تراکتور که اتفاقاً با نمایش ضعیف و ناامیدکننده آبی‌ها همراه بود، خبر برکناری خطیر از مدیر عاملی استقلال رسانه‌ای شد.
حالا و در شرایطی که طبق اعلام عبدالعلی علی‌عسکری مدیر عامل هلدینگ، احمد شهریاری تقریباً همه‌کاره استقلال است، فرشید هاشم‌سمیعی هم به عنوان سرپرست مدیر عاملی استقلال معرفی شده است تا تغییر پشت تغییر در استقلال رخ دهد؛ تغییراتی که البته به کام سرمربی آبی‌ها که تیمش با خوش‌شانسی و به تساوی کشیده‌شدن بازی پرسپولیس و سپاهان در صدر مانده، خوش آمده است.
جواد نکونام بعد از برکناری خطیر در صحبت‌هایی قابل تأمل نسبت به مدیر عامل سابق استقلال عنوان کرد: «یک اتفاق مهم با درایت علی‌عسکری (مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس) و شهریاری (نماینده هلدینگ خلیج‌فارس در باشگاه استقلال) برای استقلال رقم خورد و تصور می‌کنم استقلال به ساحل آرامش خواهد رسید. وقتی خبر برکناری خطیر در هواپیمای تیم اعلام شد، همه تیم خوشحال شدند.» نکونام که در طول فصل همواره سعی کرده بود خطیر را مسبب اصلی مشکلات استقلال معرفی کند و حتی در زمانی که خطیر از او حمایت هم می‌کرد، باز هم سعی داشت هواداران را مقابل او قرار دهد، در شرایطی که تیمش به لحاظ فنی با مشکل روبه‌رو و با خوش‌شانسی صدرنشین باقی‌مانده است، با به‌راه‌انداختن نمایشی پرسروصدا در تمرین استقلال به اهدافش رسید. دیروز استقلال مقابل هوادارانش تمرین کرد؛ هوادارانی که مطابق میل نکونام، او و کادر فنی‌اش را روی سر گذاشتند و علیه خطیر شعار سردادند. حالا مدیران هلدینگ از نظر او انسان‌های بادرایتی هستند، اما معلوم نیست این حرف‌های سرمربی استقلال هم چندان دوامی داشته باشد و در آینده شهریاری و علی‌عسکری هم به سرنوشت خطیر دچار نشوند.

تغییر دیگری که در استقلال رخ داد، حضور آتیلا حجازی به عنوان سرپرست تیم بود؛ حضوری که بیشتر از آنکه بار فنی داشته باشد، به نظر می‌رسد استفاده از نام حجازی و محبوبیت پدر فقید او برای کم‌کردن واکنش‌های هواداران به تغییرات در استقلال باشد، هر چند خود آتیلا حجازی در این خصوص نظری دیگر دارد: «از قبل صحبت‌ها و زمزمه‌هایی مبنی بر آمدن من بود، در نهایت تماس گرفته شد. من در ایران حضور نداشتم، اما بلافاصله برای حضور در استقلال، تیم محبوب دوران بچگی‌ام و تیم پدرم آمدم، چون دوست داشتم خدمتی هر چند کوچک به این باشگاه کنم و خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم.»
سرپرست تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که تغییر کادر مدیریتی آبی‌پوشان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: «اصلاً نمی‌خواهم درباره گذشته صحبت کنم. دید ما رو به آینده است. تمام کسانی که برای استقلال زحمت کشیدند و تلاش کردند، جا دارد از آن‌ها تشکر شود، اما الان فقط نیاز به آرامش داریم. نیاز به تمرکز داریم، چون وضعیت، وضعیت حساسی است. امیدوارم بچه‌ها با تمرکز بالا بتوانند ادامه بازی‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند.»

باید منتظر ماند و دید این تغییرات گسترده آن هم در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ برتر چه دستاوردی برای استقلال به همراه خواهد داشت. آیا هواداری که دیروز از سرمربی و درایت هلدینگ! به وجد آمده بود، در پایان فصل هم همین نظر را دارد یا اینکه قضا و قدر طور دیگری تعریف می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار