کد خبر: 1227456
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
رئیس سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب:
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود، بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب در بخش کتاب‌های خارجی این نمایشگاهه ارائه می‌شود.

جوان آنلاین: نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند رئیس این دوره نمایشگاه کتاب و علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب برگزار شد.

یاسر احمدوند با اشاره به اینکه سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی برگزار خواهد شد، گفت: این نمایشگاه با اهتمام دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در شهر تهران برگزار می‌شود. حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد نقطه عطفی در پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل شود.

رئیس سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب بعد از گذشت ۳۵ دوره به استقرار رسیده و جایگاه ویژه‌ای را در تقویم خانواده‌های ایرانی به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده ضعف‌ها و کاستی‌های دوره‌های پیشین پوشش داده شود، ادامه داد: تلاش می شود شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب ارتقا پیدا کند. به همین‌ دلیل در زمینه اطلاع‌رسانی دقیق‌تر از قبل اعلام می‌شود. به این منظور تا فردا نقشه کامل غرفه‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش شد که واگذاری غرفه‌ها به ناشرانی که ساخت و ساز دارند زودتر انجام شود، ناشران از بعد از ظهر امروز می‌توانند اقلامی را که در غرفه قرار می‌گیرد به نمایشگاه منتقل کنند.

احمدوند با اشاره به برنامه‌های فرهنگی متعددی که برای این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در نظر گرفته شده ایت، بیان کرد: در این دوره دو ویژه برنامه در نظر گرفته شده است، یکی برنامه‌های مرتبط با مردم غزه است و برای این برنامه‌هایی با اصحاب فرهنگ و قلم تدارک دیده شده است، همچنین به مناسبت همزمانی دهه کرامت برنامه‌هایی برای زنان و دختران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود و تعداد قابل توجهی از ناشران در بخش مجازی علاوه بر حضوری فعال خواهند بود. با همکاری پست خدمات مناسبی به مردم انجام بگیرد.

حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود که حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب در بخش کتاب‌های خارجی ارائه خواهند کرد، حدود ۷۰ تن مرسوله کتب خارجی به این رویداد فرهنگی بین المللی در تهران ارسال خواهد شد.

وی افزود: میزبان رویدادی به نام نشر ایران در روزهای ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت خواهیم بود. حدود ۲۰ مهمان از کشورهای منطقه در این رویداد شرکت خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار