کد خبر: 1227690
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
۳ هزارو۳۸۳نفر در مناطق محروم خدمت‌رسانی کردند که در این گروه‌ها هزارو۸۶۰نفر مرد و هزارو۵۲۲ نفر زن فعالیت کردند. 

جوان آنلاین: استان خراسان‌شمالی ۳۵۰هزار بسیجی دارد که در ۲۲گروه اقشار مختلف ساماندهی شده‌اند. بر همین اساس طی ماه‌های گذشته ۳۴۳گروه جهادی در راستای اهداف مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی به مناطق محروم و روستایی استان خراسان‌شمالی اعزام شدند. ۱۸گروه جهادی برادر و ۱۵۶گروه جهادی خواهر بودند که در بخش‌های مختلف عمرانی، آموزشی، پزشکی و کشاورزی در مناطق محروم خدمت رایگان ارائه کردند. 
۳ هزارو۳۸۳نفر در مناطق محروم خدمت‌رسانی کردند که در این گروه‌ها هزارو۸۶۰نفر مرد و هزارو۵۲۲ نفر زن فعالیت کردند. 
فعالیت گروه عمرانی شامل ساخت مسکن محرومان، ساخت سرویس بهداشتی، طرح‌های آبرسانی، ایجاد منبع آب و دیوار چینی محوطه مدارس در مناطق محروم استان بود. 
برگزاری کلاس‌های آموزشی تقویتی برای دانش‌آموزان نیازمند، برگزاری دوره‌های مشاوره و حقوقی نیز از دیگر خدمات گروه‌های جهادی بود. 
گروه‌های جهادی در راستای توسعه پایدار روستاها، افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید، طرح‌های آبرسانی، ساخت جاده بین مزارع، حفر کانال‌های ذخیره آب و سایر طرح‌های مرتبط را نیز در اولویت کاری خود قرار داده‌اند. 
گروه‌های جهادی در زیرمجموعه پنج قرارگاه جهادی پهنه‌ای، ۱۲قرارگاه منطقه‌ای و ۱۴۴قرارگاه محله‌ای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهند. بیش از ۲۳۰هزار نفر از جمعیت یک‌میلیون نفری استان خراسان‌شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و علاوه بر این جمعیت زیادی که حدود ۱۰۰هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهر‌های این استان سکونت دارند، نیازمند توجه حمایت‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف از جمله معیشت هستند. 
خراسان‌شمالی ۲هزارو۴۴گروه جهادی دارد که در بخش‌های مختلف در طول سال و به مناسبت‌های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه‌ها برای خدمت‌رسانی اعزام خواهند شد. 
در مورد گروه‌های جهادی و جهادگران این استان همین بس که بگوییم تمام نقاط استان محل مأموریت این مردان و زنان بی‌ادعاست و در تمام ایام سال و به مناسبت‌های مختلف شاهد حضور جهادگران در مناطق کم‌برخوردار و روستا‌های دورافتاده و صعب‌العبور هستیم. جهادگران ابتدا نیاز‌های هر منطقه را مورد مطالعه قرار می‌دهند و بعد از آن با اعزام گروه‌های متخصص در کمترین زمان مشکلات را رفع می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار