کد خبر: 1227711
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

جوان آنلاین: کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان کمک نمی‌کنیم که کسی از پیش ما برود را که برگرفته از صفحات ۷۳ و ۷۴ کتاب ادب عاشقی نوشته استاد محمدرضا عابدینی است منتشر کرد:

اهل‌بیت علیهم‌السلام کریم مطلق هستند و با کرامت خویش به استقبال مؤمنانی می‌آیند که به آن‌ها رجوع کرده‌اند.

جمعی به محضر امام صادق علیه‌السلام آمدند. حضرت با کمال گرمی از ایشان استقبال کردند و دستور دادند بار‌های آن‌ها را بر زمین بگذارند و در آن چند روزی که در بیت امام بودند، به احسن ضیافت‌ها از آن‌ها پذیرایی کامل کردند.

وقتی عزم بازگشت کردند، امام به خدمتکاران فرمودند: «بگذارید خودشان بارشان را بردارند و به آن‌ها در رفتن کمک نکنید.» مهمانان احساس کردند که شاید امام از آنان ناخشنود شده‌اند و ناراضی هستند که در هنگام ورود و در طول این چند روز به‌گرمی از آنان پذیرایی کردند، اما اکنون بستن زاد رحیل را به‌عهدهٔ خودشان گذاشتند و با آن‌ها همراهی نکردند! هنگام حرکت، علت را از امام جویا شدند.

ایشان فرمودند: «دأب ما اهل‌بیت علیهم‌السلام این است که از محبان و مشتاقانمان استقبال می‌کنیم، ولی کمک نمی‌کنیم که کسی از پیش ما برود.» خیلی تعبیر لطیفی است!

حضرت فرمودند: از شما ناراحت نیستیم، اما بنای ما بر این نیست که کمک کنیم برای رفتن از پیش ما، و دور شدن را تسهیل نمی‌کنیم.

برچسب ها: امام صادق ، اهل بیت ، ضیافت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار