کد خبر: 1228147
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
«یوروکلیر» اعلام کرد اتحادیه اروپا از دارایی‌های مسدودشده روسیه فقط در مدت 3 ماه 1.7 میلیارد دلار سود کسب کرده است.

جوان آنلاین: اتحادیه اروپا از دارایی‌های مسدود شده روسیه تنها در 3 ماه 1.6 میلیارد یورو (1.7 میلیارد دلار) سود کسب کرده است؛ این آمار را مدیر ارشد اجرایی موسسه «یورکلیر»، والری اوربین اعلام کرده است.با این حال، وی هشدار داد، بهره‌برداری از این وجوه تاثیر شدیدی بر بازارهای مالی جهانی خواهد داشت.

اوربین می‌گوید، انتظار می‌رود، اتحادیه اروپا در هفته‌های آتی برای اعطای ۲ تا ۳ میلیارد یورو درآمد حاصل از دارایی‌های روسیه به کی‌اف تصمیم‌گیری کند.

به گزارش فارس، براساس آمارهای «یوروکلیر»، شرکت خدمات مالی تسویه مبادلات و تراکنش‌ها که یک واسطه کلیدی در بازارهای مالی اتحادیه اروپاست، بیش از 200 میلیارد یورو اوراق بهادار روسیه را در حساب‌های خود مسدود کرده است. طی سال گذشته به این حساب‌ها نزدیک به 4.4 میلیارد یورو سود تعلق گرفته است.

اوربین می‌گوید، توقیف درآمد حاصل از سود یک سوال در مورد اطمینان حقوقی ایجاد می‌کند و تاثیر بسیار منفی نه تنها بر یوروکلیر بلکه بر بازارهای مالی در سراسر جهان دارد.

وی به روزنامه اسپانیایی «لِگو» گفت: «اگر مشتریان ما احساس کنند که قانون دیگر رعایت نمی‌شود و ممکن است دارایی‌های آنها مصادره شود، مشکلات شروع می‌شود. این امر می‌تواند سرمایه‌گذاران بزرگ جهان را از اروپا دور کند.»
«یوروکلیر»، یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان خدمات تسویه وجوه در جهان است که 37 تریلیون دلار دارایی دارد و مدت‌هاست که با برنامه بروکسل برای بهره‌برداری از وجود مسدود شده روسیه مخالف است.در همین راستا چین بازگردان ذخایر انبوه خارجی خود را به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر مصادره احتمالی آغاز کرده است.

فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داده که مقامات کشورهای گروه 7 به صورت خصوصی گفته‌اند، با وجود درخواست اوکراین، مصادره کامل دیگر در دستور کار نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار