کد خبر: 1229913
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ابتکار به نیروهای داخلی و توان و اعتماد به دانشجویان فرهیخته و مهندسان دلسوز ایرانی به بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور با تولید ۴۰درصد بنزین مورد مصرف در کشور مبدا شده است.
آزاده خرم

 

جعفرپوراظهار داشت: این پالایشگاه یک زیرساخت پدافندی و تاب آوری مهم کشور محسوب می شود و در برابر تهدید ها به قدرتی بازدارند مبدل شده است.

وی ادامه داد: بحث تحریم بنزین یکی از گزینه های روی میز دشمن بود که با فعالیت این پالایشگاه خوشبختانه هیچ گاه محقق نشد.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۲ با دستان توانمند دانشمندان ایرانی و شرکت های دانش بنیان مسیر حرکت بر لبه دانشی به فرموده رهبری باشد و توسط دانشمندان داخلی در دوره های متوالی موجب قطع وابستگی به خارجی ها از نظر بسیاری فرآورده ها شد.

جعفرپور گفت: این پالایشگاه ناجی کشور در تولید بنزین و قطع وابستگی به خارج از کشور شده است و اکنون بیشترین تولید روزانه بنزین را بر عهده دارد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: سال گذشته ۵۰۰هزار تن از فرآورده نهایی نفتا به صادرات رساندن شد و دیگر خام فروشی نمی شود.

جعفرپور اظهار داشت: استانداردهای یورو ۵در تولید بنزین این پالایشگاه رعایت شده است.

وی افزود: فعالیت این واحد زیر نظر واحد صادرات فرآورده های نفتی می باشد.

وی ادامه داد: اینکه خودرو سازها ادعا می کنند خودرو با مصرف بنزین یورو پنج تولید شده اما بنزین نیست، را غیر واقعی برشمرد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: گازائیلی که در سالهای قبل تولید می شد اکنون با راه اندازی واحد تصفیه، بخش زیادی به واحد یورو پنج تبدیل می شود.

جعفر پور اظهار داشت: کلیت این پالایشگاه یک زیرساخت پدافندی برای کشور محسوب می شود و زیرساخت حیاتی و مهم است.

وی افزود: در رابطه با بازیابی گازهای ترش حدود هفت تن بازیابی و به چرخه سوخت پالایشگاه بازگشت داده شد که یک دستاورد مهم است.

وی ادامه داد: افزایش تولید صادرات نفت سفید و بنزین و سایر آیتم های انرژی سوخت به ویژه سوخت کشتی از دیگر اقدامات مهم این پالایشگاه به دست توانمند جوانان غیرتمند رخ داده است.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: حدود ۶۲درصد فعالیتهای پالایشگاه افزایش پیدا کرده است و بین ۱۰۰شرکت برتر سال قبل رتبه نخست را به دست آورد.

جعفرپور اظهار داشت: درآمدهای شرکت از ۲۴۲همت با ۴۰۰همت افزایش داده شده که قابل توجه است.

وی افزود: در بحث محیط زیست یک صد هزار اصله درخت حرا در خلیج فارس کاشته شده و نگهداری می شود و این پالایشگاه در پویش مردمی سهم هر ایرانی سه درخت شرکت کردیم و میزان قابل توجهی نهال غرس شد.

وی ادامه داد: کاری که این پالایشگاه انجام می دهد باز کردن پنجره ای به سمت انرژی های نوظهور و تولید آمونیاک سبز است که بسیار در صنعت و کودهای شیمیایی و صنایع نظامی کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: این واحد آمونیاک توسط شرکت های دانش بنیان داخلی واگذار و اولین واحد آمونیاک سبز در جهان می تواند سوخت پاک برای خودروهای کشور باشد.

وی به مسئولیت اجتماعی پالایشگاه اشاره کرد و یک بیمارستان فوق تخصصی و درمانی در خلیج فارس در حال ساخت است که امیدواریم امسال به پایان برسد.

#پیشرفت_ایران

 #رسانه_امید_آفرین

#جام_رسانه_امید

#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

#ایلام_پایتخت_خادمین_اربعین_حسینی

#ایلام_قهرمان

منبع: ایرنا
برچسب ها: نفت ، جام رسانه ها ، رویداد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار