کد خبر: 1230338
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه با کند خواندن کمک نظامی غرب، خواستار سرنگون کردن موشک‌های روسیه بر فراز حریم هوایی اوکراین از سوی متحدان کی‌یف شد.

جوان آنلاین: «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت که تصمیم گیری متحدان غربی برای حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه بسیار طول می‌کشد. زلنسکی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری «رویترز» در شهر «کی‌یف» گفت که تصمیم گیری غرب در حمایت نظامی از اوکراین بسیار طول می‌کشد.

به گزارش فارس، او ارسال کمک‌های نظامی به‌ویژه پدافند هوایی «پاتریوت» را گام بزرگ رو به جلو توصیف کرد. زلنسکی به شرکای غربی پیشنهاد کرد که در گامی مستقیم‌تر در کمک به اوکراین، موشک‌های روسی بر فراز خاک این کشور را سرنگون کنند.

همزمان با تلاش ارتش اوکراین برای متوقف کردن حملات روسیه، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه متعهد به ادامه ارسال سلاح به کی‌یف شد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه متعهد شد که ارسال تسلیحات ساخت ایالات متحده را به اوکراین ادامه دهد. آستین و بیش از ۵۰ رهبر دفاعی از اروپا و سراسر جهان روز دوشنبه برای هماهنگ کردن کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین باهم ملاقات کردند.

بر اساس این گزارش، اوکراین در تلاش است حمله روسیه در شمال شرق را متوقف و در عین حال حمله گسترده خود را به شبه جزیره کریمه آغاز کند. آستین با اشاره به اینکه حمله جدید روسیه به «خارکی‌یف» نشان داد که چرا تداوم تعهد کشور‌ها حیاتی است، گفت: «ما در لحظه چالش برانگیز با یکدیگر ملاقات می‌کنیم.» از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، آمریکا ۵۰.۶ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار