کد خبر: 507601
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶
معاون عمرانی استاندار همدان:
به گزارش جوان از همدان، خسرو سامری در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان همدان با بیان اینکه تا وقتی که بخش خصوصی به صورت جدی پیگیر مسائل نباشد قطعاً مشکلات حل نمی‌شود افزود: تجربه انتقال برخی از مسائل و پیگیری‌ها به بخش خصوصی نتیجه خوبی داشته است.
وی ادامه داد: ارائه راهکارها با توجه به مقتضیات کشور از لحاظ اقتصادی، صنعتی، سیاسی و کشاورزی و ابعاد مختلف به مجموعه دولتی راهگشا خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: برخی از کالاها در استان به عنوان کالای واسطه‌ای تولید می‌شود مثل بطری‌هایی که در کارخانه شیشه ساخته شده و به کارخانجات تولید محصولات غذایی فرستاده می‌شود تا در آن ترشی و مربا ریخته و کارخانه غذایی آن محصول را صادر می‌کند، این در حالی است که قسمتی از کالا در کارخانه‌ای دیگر ساخته شده است.
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌ها میزان صادرات کاهش نیافته و جهادگران عرصه اقتصادی ضعیف نشدند بلکه با قوت بیشتری فعالیت می‌کنند.
سامری اضافه کرد: استان همدان رتبه شانزدهم میزان صادرات در کشور را دارد که نسبت به مشابه سال گذشته استان سه رتبه ارتقا یافته که این نشانگر عملکرد مناسب فعالان اقتصادی بخش خصوصی و همکاران دولتی است.
وی با اشاره به اینکه استان کالاهای خاصی را صادر می‌کند خاطرنشان کرد: اگر برای محصول اصلی صادراتی استان یعنی کشمش در طول مسیر و یا بر اساس تغییر سیاست‌ها اتفاقی بیفتد بسیار زیان‌بار است.
معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در استان همدان تجربه از دست دادن بازار هدف را داریم، یادآور شد: زمانی سیمان محصول اول صادراتی استان بود اما با توجه به احداث کارخانجات سیمان در مسیر ترانزیت استان به کشور عراق، احداث کارخانجات سیمان در خود عراق و وجود رقبای بین‌المللی در سال گذشته دچار مشکل شد.
وی با بیان اینکه صادرات تنها نباید به یک کشور رخ دهد و این به صلاح نیست، اظهار داشت: بیشترین صادرات استان به کشور عراق است و اگر مشکلی پیش بیاید تهدیدی جدی برای اقتصاد استان است و باید به فکر بازارهای متعدد بود.
سامری به صادرات خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: استان همدان یکی از استان‌های قوی در بحث دانشگاه‌های فنی و مهندسی در کشور است و دارای ظرفیت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی است.
وی افزود: نظام مهندسی ساختمان استان ۳ هزار و ۴۰۰ نفر اعضا دارد و جامعه انبوه‌سازان بسیار فعالی دارد که باید از ظرفیت آنها برای انبوه‌سازی و صادرات خدمات فنی و مهندسی استفاده کرد.
معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه استان دارای ظرفیت‌های زیادی در افزایش صادرات است، تأکید کرد: فرش همواره به عنوان یکی از کالاهای مناسب صادراتی استان محسوب می‌شود.
*مصوبات جلسه:
- تشکیل جلسه ای برای بررسی مشکلات پنجره واحد گمرکی در انجمن صادرکنندگان
- بررسی مسائل و مشکلات واحدهای شست‌وشوی کشمش ملایر برای رفع موانع محیط زیست
- تشکیل جلسه با حضور انجمن انبوه سازان و مهندسان برای بررسی مسائل و مشکلات فنی و مهندسی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار