کد خبر: 509044
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
امسال رخ داد
محمدمهدی فرشچی‌موحد اظهار داشت: امسال بالغ بر ۲۷ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار کالای صنعتی و معدنی از گمرک همدان صادر شده است.
وی با بیان اینکه این میزان ۳۱ درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: صادرات این بخش از نظر وزنی ۱۳۶ هزار و ۵۹۰ تن بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: از این میزان صادرات، ۲۲ میلیون و ۹۴۴ هزار دلار در زیرشاخه صنعت، ۴ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار در زیرشاخه مواد شیمیایی و ۲۰ هزار دلار در زیرشاخه معدن بوده است.
وی گفت: صادرات بخش صنعت و معدن توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۸ درصد رشد داشته باشد.
فرشچی‌موحد اظهار داشت: سیمان مهمترین کالای این بخش بوده که با صادرات ۸ میلیون و ۹۳۶ هزار دلاری ۱۰ درصد از صادرات استان را به نام خود کرده است.
به گفته وی چینی‌آلات بهداشتی نیز با صادرات ۲ میلیون و ۸۹۷ هزار دلاری سه درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: ظروف تفلون با ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار دلار و کاشی با ۲ میلیون و ۲۸ هزار دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی گفت: در زیرشاخه مواد شیمیایی نیز رزین با یک میلیون و ۹۲۹ هزار دلار و وازلین با یک میلیون و ۶۸۸ هزار دلار از دیگر کالاهای مهم صادراتی این بخش به شمار می‌رود.
فرشچی‌موحد در پایان سخنانش اظهار داشت: محصولات این بخش شامل ۳۹ قلم کالاست که از طریق گمرک همدان به کشورهایی چون انگلستان، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان، ترکیه، پاکستان، عراق، امارات، اتیوپی و کنیا صادر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار