کد خبر: 645320
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
بررسي ليست 28 نفره تيم ملي و قطعي شدن غيبت كريمي و رحمتي در جام‌جهاني
ساعت پاياني دوشنبه شب بود كه ليست 28 نفره تيم ملي فوتبال براي...
سعيد احمديان
ساعت پاياني دوشنبه شب بود كه ليست 28 نفره تيم ملي فوتبال براي اردوي اتريش روي خروجي سايت فدراسيون فوتبال قرار گرفت تا تقريبا تركيب اعزامي ايران به جام جهاني برزيل مشخص شود. قرار است پس از خط خوردن پنج نفر از اين جمع، ليست 23 نفره تيم ملي براي جام جهاني نهايي و به فيفا ارسال شود. ليست جديد كرش تا حدود زيادي تكليف خيلي از شايعاتي را كه اطراف تيم ملي وجود داشت روشن كرد. عدم دعوت از كريمي و رحمتي نشان داد كه پرونده اين دو بازيكن براي حضور در جام جهاني بسته شده است و آنها با خيال راحت مي‌توانند بازي‌هاي ايران در برزيل را از تلويزيون تماشا كنند. البته اين مهم‌ترين پيام ليست جديد كرش بود و با بررسي نفرات دعوت شده و همچنين مقايسه آن با ليست قبلي مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه كرش به انتخاب نهايي بازيكنان براي جام جهاني نزديك شده و قرار نيست بازيكني خارج از اين ليست 28 نفره به جام جهاني برود.
  ليست 28 نفره براي اتريش
سيد جلال حسيني، حسين ماهيني، محمدرضا خلعتبري، مهرداد پولادي، رضا حقيقي (پرسپوليس تهران)، رحمان احمدي، مهدي شريفي، احسان حاج صفي (سپاهان اصفهان)، هاشم بيك زاده، اميرحسين صادقي، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري (استقلال تهران)، احمدآل نعمه (نفت تهران)، قاسم حدادي فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن اصفهان)، كريم انصاري‌فرد (تراكتورسازي تبريز)، پژمان منتظري (ام صلال)، رضا قوچان نژاد (چارلتون)، سوشا مكاني، بختيار رحماني (فولاد خوزستان)، جواد نكونام (الكويت)، عليرضا جهانبخش (نايمخن هلند)، اشكان دژاگه (فولام)، مهرداد بيت آشور (ونكوور)، مسعود شجاعي (لاس پالماس)، دنيل داوري (اينتراخت)، عليرضا حقيقي (كوويلا پرتغال)، سردار آزمون (روبين كازان) بازيكنان دعوت شده به اردوي اتريش هستند. بنا بر اعلام كادر فني بازيكنان بايد رأس ساعت 15:30 روز پنج شنبه خود را به كادر فني تيم ملي در هتل آزادي معرفي كنند.  قرار است تمرينات تيم ملي تا 22 ارديبهشت در تهران ادامه داشته باشد و پس از آن ملي پوشان براي برپايي اردوي تداركاتي به اتريش مي‌روند. در اين اردو تيم ملي سه بازي تداركاتي خواهد داشت. تيم ملي ايران 28 ارديبهشت به مصاف تيم ملي بلاروس، يك‌شنبه 5 خردادماه برابر تيم مونته نگرو و نهم خرداد مقابل تيم آنگولاد قرار خواهد گرفت.
 
پرونده كريمي و رحمتي بسته شد
پيش از اعلام ليست نفرات دعوت شده به اردوي اتريش شنيده مي‌شد كه علي كريمي با توجه به اينكه پاسپورتش را به فدراسيون داده است به تيم ملي دعوت خواهد شد. موضع‌گيري دو پهلوي كرش هم اين گمانه‌زني را تقويت كرد كه احتمال دعوت از كريمي و حضور او در جام جهاني وجود دارد، به خصوص اينكه مجتبي جباري از بازي در تيم ملي انصراف داده است.
كريمي هم در مصاحبه با رسانه‌ها از كمك به تيم ملي استقبال كرد و گفت آماده بازگشت است. با اين وجود سرانجام دوشنبه شب همان شايعات قديمي كه عنوان مي‌شد كرش به بازي كريمي اعتقادي ندارد تأييد شد و نام شماره 8 تراكتور در ليست تيم ملي قرار نگرفت تا پرونده حضور او در جام جهاني بسته شود. با توجه به سن كريمي اين آخرين جام جهاني بود كه او مي‌توانست حضور داشته باشد اما اين فرصت را از دست داد.
كريمي ديروز در واكنش به عدم دعوت به تيم ملي به فارس گفت: « هميشه همه چيز طبق خواسته يك انسان پيش نمي‌آيد، شايد خوب كار نكردم و طبيعي است كه بايد به نظر سرمربي تيم ملي احترام گذاشت. من هميشه اين موضوع را سعي كردم در دستور كار خود قرار دهم و الان به نظرم بايد به نظر كرش احترام گذاشت. الان همه بايد پشت سر تيم ملي باشيم تا ان‌شاءالله در ديدارهاي سختش بتواند دل ميليون‌ها مردم را در سراسر ايران شاد كند. اين از همه چيز در حال حاضر مهم‌تر است.» هر چند قرار نگرفتن مهدي رحمتي در ليست جديد تيم ملي قابل پيش بيني بود اما گفته مي‌شد كه فدراسيوني‌ها در تلاش هستند تا كرش را راضي به دعوت از رحمتي كنند، تلاشي كه ليست بازيكنان دعوت شده به اردوي اتريش نشان داد به نتيجه نرسيده تا رحمتي هم با خيال راحت از خانه بازي‌هاي تيم ملي را تماشا كند و حسرت بخورد كه چرا زمستان 91 آن طور به بهانه خستگي، از تيم ملي به صورت موقتي كنار كشيد تا استراحت كند!
همه لژيونرها دعوت شدند
دعوت از تمامي ل‍ژيونرها از نكات شاخص ليست اردوي اتريش است. تجربه بين‌المللي ملي پوشان ايراني كه در تيم‌هاي اروپايي و آسيايي بازي مي‌كنند از جمله فاكتورهايي است كه كرش همواره بر آن تأكيد كرده است. به همين خاطر هم او تصميم گرفته همه لژيونرها حتي آن بازيكناني كه در تيم‌هاي باشگاهي‌شان فرصت زيادي براي بازي به آنها نمي‌رسد را هم دعوت كند. قرار گرفتن سردار آزمون در ليست جديد تيم ملي نشان داد كه كرش براي اين بازيكن جوان كه مورد توجه ميلان و آرسنال قرار گرفته برنامه‌هاي ويژه‌اي دارد و به احتمال زياد آزمون در ليست نهايي هم قرار خواهد گرفت. 
 
قلم قرمز روي نام صادقيان
خط خوردن پيام صادقيان و محسن مسلمان دو بازيكن پرسپوليس از تيم ملي و دعوت نشدن آنها براي اردوي اتريش، پرونده جام جهاني را براي اين دو بازيكن هم بست. صادقيان كه با درخشش در پرسپوليس تصور مي‌كرد جزو مسافران جام جهاني باشد نتوانست در اردوي آفريقا نظر كرش را جلب كند تا سرمربي پرتغالي او را براي اردوي اتريش دعوت نكند و شانس بازي در برزيل را از دست بدهد.
 
سپاهاني‌ها هم هستند
يكي ديگر از نكات ليست جديد تيم ملي، دعوت از بازيكنان سپاهان است. پس از اينكه سپاهان به ملي پوشانش به دليل درگير بودن در ليگ قهرمانان اجازه همراهي تيم ملي را در اردوي آفريقاي جنوبي نداد، شايعه شد كه كرش براي اردوهاي بعدي قرار نيست از سپاهان بازيكن دعوت كند. به رغم اين شايعات نام سه بازيكن زردپوشان اصفهاني در ليست اردوي اتريش قرار گرفت تا اين شنيده‌ها رد شود وملي پوشان سپاهان نفس راحتي بكشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار