کد خبر: 705906
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:
حجت الاسلام جمالی با اشاره به مهیا بودن زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران، گفت: درحال حاضر، حدود 80 نفر از فارغ التحصیلان حوزه علمیه به عنوان مشاور، در مدارس دخترانه آموزش و پرورش استان، به امر مشاوره مشغول می باشند و تعداد 90نفر از اساتید مدارس استان، از خواهران فارغ التحصیل حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی پذیرش حوزه های علمیه با اصحاب رسانه، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) بانویی است که امام سجاد(ع) ایشان را عالمه غیر معلمه خوانده اند، یعنی این بانوی بزرگ، شخصیتی است که علوم، مستقیما از سرچشمه وحی بر قلب مبارک ایشان نازل شده است.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام، زنانی همچون حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) نقش تعیین کننده ای را در حفظ، ترویج و توسعه اسلام داشته اند.

حجت الاسلام جمالی اظهار داشت: زندگی حضرت زینب(س) نشان می دهد که ما، هر چقدر برای حضور بانوان در صحنه تبلیغ دین سرمایه گذاری کنیم، این سرمایه، به هدر نخواهد رفت و فراهم کردن زمینه تحصیل بانوان، به ترویج دین و توسعه مذهب کمک خواهد کرد، چرا که زنان، نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و بر نیمه دیگر هم تاثیرگذار هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: درسی که حضرت زینب(س) به ما داده، این است که حتی با دست خالی و دست های بسته هم می توان در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن ایستاد.

وی ادامه داد: تفکرات امروز داعش، همان تفکر کسانی است که در کربلا مقابل امام حسین(ع) ایستادند، اما حضرت زینب(س) با دستان بسته به اصلاح امور پرداخته و مردم را از واقعیات آگاه کردند، که این مهم باید سرلوحه کار امروز ما باشد.

حجت الاسلام جمالی گفت: مدرسه های علمیه خواهران استان بوشهر، از 15سال پیش کار خود را آغاز کرده و از سال 88 تاکنون، تمام مدارس علمیه خواهران استان مستقیما زیرنظر این مرکز مدیریت فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: تعداد 9 مدرسه علمیه خواهران در سطح استان، در شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه، اهرم، خورموج، جم، کنگان و عسلویه فعال بوده که از این تعداد، 8 مدرسه در مقطع کارشناسی و تنها یک مدرسه در شهر عسلویه در مقطع سیکل، پذیرای علاقمندان هستند و پس از فارغ التحصیلی، مدرک کارشناسی رسمی کشوری است و وزارت علوم و فناوری آن را تائید و برابر با مدرک دانشگاهی می داند.


وی با بیان اینکه تعداد 1000نفر از خواهران طلبه در سطح استان در مدارس علمیه مشغول  به تحصیل هستند، گفت: این افراد می توانند به منظور ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، با داشتن مدرک کارشناسی، وارد دانشگاه شده یا در مدرسه علمیه معصومیه بوشهر در سطح سه( کارشناسی ارشد) حوزه علمیه ادامه تحصیل بدهند.

حجت الاسلام جمالی تصریح کرد: بانوان علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه، می توانند تا 10 اسفند ماه، با مراجعه به سایتwhc.ir یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه استان، ثبت نام کنند و درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی، از مشاوره همکاران ما در این مدارس استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با اشاره به مهیا بودن زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: درحال حاضر، حدود 80 نفر از فارغ التحصیلان حوزه علمیه به عنوان مشاور، در مدارس دخترانه آموزش و پرورش استان، به امر مشاوره مشغول می باشند و تعداد 90نفر از اساتید مدارس استان، از خواهران فارغ التحصیل حوزه های علمیه هستند.

وی درباره فضای های آموزشی مدارس علمیه استان گفت: 5 مدرسه در سطح استان بوشهر، از جهت ساختمان آموزشی در حال بهره برداری است و 2 مدرسه اهرم و خورموج، در حال اتمام است که تا مهرماه افتتاح خواهند شد.

حجت الاسلام جمالی با اشاره به دوره های کوتاه مدت حوزه علمیه، اظهار داشت: در کنار مدارس علمیه رسمی در سطح استان ، مدارس غیررسمی دیگری هم در قالب یک طرح ابداعی استان بوشهر هستند ، که طی یک دوره فشرده یک ساله مهارت های اسلامی، مانند قرآن کریم، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند و... را به بانوان آموزش می دهند.

وی ادامه داد: امروز تعداد400 نفر از خواهران در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که امیدواریم این ظرفیت تا سال آینده به دو برابر افزایش یابد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان،با اشاره به پژوهشگاه مجازی، یادآور شد: کتابخانه مجازی، اقدامی کم نظیر در سطح کشور و بخشی از پژوهشگاه مجازی است که قریب 10 هزار کتاب در آن وجود دارد و اتاق های مجازی و سیستم ردوبدل شدن اطلاعات بین استاد و دانشجو، پروژه ای است که در این پژوهشگاه مجازی انجام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر