کد خبر: 773802
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر :
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: برخی نظرسنجی‌های غیرواقعی در برخی سایت‌ها گزارش‌شده که دستور لازم برای برداشتن این نظرسنجی‌ها صادر شد چرا که ممکن بود این نظرسنجی‌ها موجب تشویش اذهان عمومی شود.

علی حسن‌پور نیز در این نشست اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در این ستاد و همکاری همکاران در شهرستان‌ها، نتایج خوبی در حوزه تخلفات انتخاباتی حاصل‌شده و پرونده‌ای در مورد کاندیداها یا ستادهای انتخاباتی نداشتیم.
وی بیان داشت: مواردی از تخلف در مورد انتخابات داشتیم که مربوط به تخلف برخی مدیران سایت‌های خبری بوده که خبرهای کذب منتشر می‌کردند ضمن اینکه در برخورد با ستادهای انتخاباتی نیز بیشتر جنبه پیشگیری از تخلف مد نظر بوده است.
دادستان بوشهر افزود: عمده تذکرات به ستادهای انتخاباتی مربوط به نصب بنر در اماکن غیرمجاز، استفاده از ابزارهای غیرمجاز تبلیغاتی بوده که با همکاری قضات ویژه و نیروی انتظامی اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع این موارد تخلف صورت گرفته است.
حسن‌پور اظهار داشت: برخی نظرسنجی‌های غیرواقعی در برخی سایت‌ها گزارش‌شده که دستور لازم برای برداشتن این نظرسنجی‌ها صادر شد چرا که ممکن بود این نظرسنجی‌ها موجب تشویش اذهان عمومی شود.
وی یادآور شد: در حوزه فضای مجازی خلأ قانونی داریم هر چند این موضوع در حال بررسی و رسیدگی است.
دادستان بوشهر بیان کرد: در روز رأی‌گیری نیز و بعد از آن پلیس فتا و نهادهای مرتبط در فضای مجازی نظارت کامل به فعالیت‌های تبلیغاتی و تحرکات مختلف داشته باشند و در مقابل برخی فراخوان‌ها باید هوشیارانه وارد عمل شویم و هر نوع عملی که تحریک‌آمیز باشد را باید در نطفه شناسایی و از بین ببریم.
حسن‌پور گفت: در تمام حوزه‌های انتخاباتی با درایت مسئولان انتخابات شاهد حاکمیت قانون و رعایت اخلاق انتخاباتی و عدم تخلفات انتخاباتی هستیم و تبلیغات نامزدها نیز در فضای رقابتی و به دور از هرگونه تخریب و تشنج بوده است.
وی افزود: کمیته حقوقی نیز بر مبنای اعمال قانون و به دور از هرگونه جریان سیاسی به فعالیت خود ادامه داده است و کمیته بازرسی انتخابات استان بوشهر جز کمیته برگزیده کشوری بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر