کد خبر: 874807
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبرداد
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه یک‌میلیون و 474 هزار تُن معادل 2 میلیارد و 810 میلیون دلار کل مبادلات استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون بوده است، گفت: کل مبادلات استان به لحاظ ارزشی 43 درصد رشد داشته است

صادق صمدی در گفت‌وگو با جوان در کردستان اظهار کرد: حجم کل مبادلات استان کردستان در نیمه نخست سال جاری، یکم میلیون و 474 هزار تُن معادل 2 میلیارد و 810 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال95، به لحاظ وزنی 13 درصد و به لحاظ ارزشی 43 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه در6 ماهه نخست سال‌جاری بالغ بر 252 هزار تن، معادل 175میلیون دلار، کالا از استان به خارج از مرزهای کشور صادر شده است، اظهار کرد: 97 درصد از این میزان صادرات به مقصد کشور عراق بوده است.

به گفته رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، افغانستان، فدراسیون روسیه، سودان و پاکستان از دیگر کشورهای مقصد صادراتی استان در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان صادرات سایر گمرکات استان در 6 ماهه نخست امسال 315 هزار تن معادل 277 میلیون دلار بوده که 13درصدی به لحاظ وزنی و 34 درصدی به لحاظ ارزشی،در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

صمدی تصریح کرد: واردات کالا در این مدت به 32 هزار تن معادل 39میلیون دلار رسیده است که 81 درصد از این میزان واردات مربوط به کشور عراق بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: کشورهای ایتالیا، آلمان، پاکستان و هلند از جمله کشورهای طرف معامله استان، در زمینه واردات بوده است.

وی گفت: حجم ترانزیت داخلی و خارجی استان کردستان در 6 ماهه نخست سال‌جاری 875 هزار تن معادل 2 میلیارد و 319 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 21 درصد و به لحاظ ارزشی 46 درصد افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر