کد خبر: 939929
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
به همت جمعی از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، "دستکش هشدار خطر برق فشار متوسط غیرحساس به نویز" اختراع و در اداره اختراعات ثبت شد.

این دستکش هشداردهنده توسط مرتضی عرب شاهجویی، ابوذر بوربور و مصطفی محمدی از کارکنان مدیريت توزيع برق شهرستان گرمسار اختراع و ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ضمن تجلیل از تلاش همکاران خود در ساخت این ابزار نوین از مخترعین این دستکش هشداردهنده تجلیل کرد.

سیدمحمد موسوی‌زاده اظهار کرد: کاربرد این دستکش در مهندسی برق قدرت و انجام امور برقی در سطح ولتاژ ۲۰ کیلو ولت به جهت هشدار و جلوگیری از برق گرفتگي انجام مي‌شود.

وی ادامه داد: این اختراع برای پیشگیری از برق گرفتگي سيمبانان شرکت‌هاي توزيع نيروي برق و همچنين تمامي افرادي که در سطح ولتاژ ۲۰ کيلو ولت کار مي کنند، کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: دستکش ارائه شده ،از یک برد الکترونیکی کوچک با منبع dc و مستقل از شبکه ساخته شده که قادر است از فاصله ۰.۶ تا یک متری، برقدار بودن هادی در سطح ولتاژ ۲۰ کیلو ولت آلارم داده و تکنسین را از وجود فاز آگاه سازد و این برد می‌تواند در انواع دستکش‌هاي کار بنا به سفارش نصب گرديده و با توجه به سبك بودن تراشه داخل دستكش ،انتقال آن مشهود نبوده و وجود مدار dc مستقل باعث می شود همیشه اکتیو مثل یک فرشته نجات به همراه تکنسین‌ها باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر