کد خبر: 1171468
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

 مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس  در خصوص میزان تخصیص آب از محل دو سد کرج و طالقان و نحوه برداشت آب گفت:  با ۵۵میلیون مترمکعب تخصیص جدید که در دوره اخیر برای استان البرز گرفته شد مجموع تخصیص آب شرب از سد‌های استان، به ۱۱۰میلیون مترمکعب در سال رسید، که ۸۵میلیون مترمکعب آن سهم شهرستان کرج بوده و درحال حاضر این تخصیص به صورت کامل و در حال برداشت است.

وی ادامه داد: با توسعه تصفیه‌خانه شماره۲ که اواسط سال ۹۹ شروع و سال گذشته به بهره‌برداری رسید، نزدیک به ۶۵میلیون مترمکعب تخصیص سد طالقان توسط این تصفیه‌خانه در حال برداشت است.

عسگری گفت:  ۲۰میلیون مترمکعب تخصیص از محل رودخانه کرج باقی می‌ماند که ۸میلیون آن توسط تصفیه‌خانه شماره ۱ و ۱۲میلیون دیگر هم به صورت موقت (تا تکمیل تصفیه‌خانه شماره ۳ که درحال ساخت است) از طریق چاه فِلمن کنار رودخانه کرج، در حال برداشت می‌باشد.

وی افزود: بنابراین کل سهمیه آب شهرستان کرج از ۲سد درحال برداشت می‌باشد. ضمن اینکه در جریان قطعی اخیر، با اخذ دستور وزیر نیرو، برداشت لازم از سد‌های استان حتی بالاتر از سهمیه نیز (به میزان حداکثر ظرفیت شبکه) درحال انجام است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس  درباره کسری مخازن و آخرین وضعیت آن نیز گفت: مخازن نقش ذخیره سازی آب را دارند که می‌توانند با ذخیره آب هنگام پایین بودن مصرف و توزیع آن در ساعات اوج مصرف، باعث پایداری تأمین آب شوند، اما باید توجه کرد که مسأله تعداد مخازن ربطی به موضوع برداشت آب از سد‌های کرج و طالقان ندارد.

برچسب ها: سد کرج ، آب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار