کد خبر: 1186592
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
رئیس جمهور روسیه می‌گوید نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره‌باغ کوهستانی فعالانه با همه طرف‌های درگیر در مناقشه همکاری می‌کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید: «نیرو‌های حافظ صلح ما فعالانه با همه طرف‌های درگیر در این مناقشه کار می‌کنند. آن‌ها هر کاری لازم باشد برای محافظت از جان غیرنظامیان انجام می‌دهند».

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در دیدار با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین ابراز امیدواری کرد که مسکو بتواند بین دو طرف درگیر تنش‌زدایی کند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک خودرو با نیرو‌های حافظ صلح روسی در قره باغ کوهستانی هدف گلوله باران قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله نظامیان روسیه که در راه بازگشت از پست دیده بانی بودند، کشته شدند.

با این حال، امروز ظهر رسانه‌ها از اعلام آتش بس در منطقه قره‌باغ خبر داده بودند. وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد جمهوری آذربایجان و نمایندگان جمعیت ارمنی قره باغ کوهستانی بر سر توقف کامل درگیری‌ها به توافق رسیده اند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «با میانجیگری فرماندهی نیرو‌های حافظ صلح روسیه، توافقی بین طرف آذربایجانی و نمایندگان ارمنی قره باغ کوهستانی مبنی بر توقف کامل مخاصمات حاصل شد که اجرای این توافقات با هماهنگی فرماندهی نیرو‌های حافظ صلح انجام خواهد شد». گفته می‌شود در این توافق آتش بس، نیرو‌های جدایی طلب ارمنی با خلع سلاح کامل موافقت کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرده بود که عملیات ضد تروریستی را در این منطقه جدایی طلب آغاز کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار